آیا فیلم هایی که نوروز روی پرده سینماها می روند، قابلیت فروش بالا را دارند؟

عجایب هفتگانه اکران

اختتامیه فجر در کوره‌های آجرپزی

جشنواره چهلم فیلم فجر مثل هر سال از نخستین روز دهه فجر فعالیت خود را آغاز کرد و با پایان این دهه و هم‌زمان با ۲۲ بهمن منتخبین خود را شناخت.
کد خبر: ۱۳۵۴۱۸۱
در این ده روز مثل هر سال سینماگران، منتقدان و مخاطبان سینما هر یک به نوعی به اتفاقا پیرامون جشنواره پرداختند اما یک رویداد، هم‌زمان با اختتامیه جشنواره با همه آنها متفاوت بود.

هم‌زمان که اهالی و مخاطبان سینما منتظر بودند تا جشنواره چهلم در کاخ جشنواره منتخبانش را سیمرغ‌نشان کند، کودکان کوره‌های آجر پزی حاشیه تهران به همت موسسه خیریه همیاری و معاونت ارتباطات و بازرگانی انجمن سینمای جوان به تماشای «موقعیت مهدی» نشستند. موقعیتی که شاید اگر امروز شهید باکری‌ها در آن قرار می‌گرفتند سرنوشت این مناطق را طور دیگری رقم می‌زدند.

امیرحسین قاسمی، مدیر عامل همیاری در این باره می‌گوید: این اکران در واقع پیشنهاد معاونت محترم  ارتباطات و بازرگانی سینمای جوان بود که وقتی پیشنهاد اکران «موقعیت مهدی» در کوره‌ها مطرح شد با خودم فکر کردم چه خوب می‌شود اگر این فیلم را در جایگاه واقعی‌اش ببینیم. امروز شاید «موقعیت مهدی» درست همینجاست و چقدر لازم است که این کودکان که طی این سالها که به واسطه فعالیت‌های مستمر موسسه خیریه همیاری توانسته‌اند شیوه‌های دیگری از زیستن را تجربه کنند و به زندگی و پیرامونشان نگاه دیگری داشته باشند، با نگاه امثال باکری‌ها به زندگی آشنا شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها