مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از صدور ۴۲ هزار و ۳۹۰ برگه معاینه فنی از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه در استان صادر شده است‌.
کد خبر: ۱۳۵۳۸۳۴

به گزارش جام جم آنلاین همدان، صفر صادقی‌راد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳۴ راهدار خانه با ۵۳۲ نیروی انسانی و ۲۸۰ دستگاه ماشین آلات در استان فعال هستند، اظهار کرد: ۱۲۸ میلیون تردد در هشت ماه امسال ثبت شده که در سال گذشته ۱۱۹ میلیون تردد بوده است.
وی با بیان اینکه ۱۳ میلیون وسیله نقلیه به استان وارد و به همان میزان از استان خارج شده‌اند که نسبت به سال قبل چهار درصد افزایش یافته است، یادآور شد: ۶۶ سامانه کنترل سرعت در استان وجود دارد که ۳۳ سامانه نیز اضافه خواهد شد.
صادقی‌راد با اشاره به فعالیت ۷۶ دستگاه تردد شمار و ۳۷۰ سامانه راه‌یاب ماهواره‌ای در استان، اظهار داشت: چهار سامانه توزین در حال حرکت در استان فعال و ۲۴۰ خط تلفن ۱۴۱ در استان پاسخگوی مردم است.
وی با بیان اینکه سالانه ۱۲ میلیون تن کالا در جاده‌های استان حمل می‌شود، تصریح کرد: در هشت ماه ابتدایی امسال هفت میلیون و ۲۱۰ هزار تن کالا و یک میلیون و ۶۶۰ هزار تن سیمان در جاده‌های استان جابجا شده است.
صادقی‌راد با تاکید بر اینکه همدان در حمل و نقل کالای اساسی از بنادر موفق عمل کرده است، یادآور شد: در یک ماه اخیر شش هزار دستگاه کامیون به بنادر اعزام شده‌اند و کالاهای اساسی را در اقصی‌نقاط کشور توزیع کرده‌اند.
صادقی‌راد با بیان اینکه ۳۰ هزار راننده حرفه‌ای در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر در استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: در بخش ایمنی و ترافیک، سه هزار و ۵۰۰ بازدید از پایانه‌های عمومی و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی صورت گرفته است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه ۳۸ مجتمع خدماتی، رفاهی در حال بهره‌برداری، ۱۵ مجتمع در حال ساخت و ۲۰ مجتمع در حال استعلام است، گفت: دو مجتمع تا پایان امسال و چهار مجتمع نیز در سال آینده احداث خواهند شد.
وی ادامه داد: ۱۶۵ مورد بازدید از مجتمع‌های بین راهی در سال جاری انجام شده و موارد تخلف نیز به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده‌اند.
صادقی‌راد با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار کلاه ایمنی بین موتورسواران توزیع شده است، تصریح کرد: ایمن‌سازی فیزیکی و آموزشی مدارس در استان انجام می‌شود که در سال جاری ۲۰ مدرسه ایمن خواهد شد.
وی از انجام ۵۱ هزار و ۱۴۶ مورد معاینه فنی در هشت ماه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۴۲ هزار و ۳۹۰ برگه معاینه فنی صادر شده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: ۱۵ کیلومتر نصب حفاظ و ۱۳ کیلومتر روشنایی در جاده‌ها انجام شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه تلاش بر این بوده با وجود محدودیت اعتبارات استانی، حداقل اقدامات در جاده‌ها انجام شود، گفت: دو هزار و ۲۸۳ کیلومتر آزادسازی حریم در استان انجام شده است.
وی خاطر نشان کرد: ۲۶ میلیارد تومان برای ایجاد حفاظ و روشنایی گردنه اسدآباد هزینه می‌شود.
صادقی‌راد در خصوص سرقت تجهیزات جاده‌ای، گفت: با این وجود تلاش ما بر این است که حداقل تجهیزات در جاده‌ها فراهم شود.
وی با بیان اینکه افزایش تعرفه حمل و نقل مسافر به صورت سراسری و در ابتدای امسال اعمال شد، گفت: اتوبوس‌ها در حال حاضر با ۸۰ درصد و قطار با ۱۰۰ درصد ظرفیت در حال حمل و نقل مسافر هستند که تهیه بلیت از سوی مسافران در سامانه بررسی می‌شود تا از ورود مسافران مبتلا به کرونا جلوگیری شود.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه ۱۱۶ نقطه حادثه‌خیز در استان آشکارسازی و ایمن‌سازی شده است، یاداور شد: ۶۵ نقطه حادثه‌خیز استان رفع شده و تا به امروز هفت نقطه به طور کامل برطرف شده است.
صادقی‌راد با اشاره به بررسی ۸۶ نقطه پیشنهادی به عنوان نقطه حادثه‌خیز در استان، تصریح کرد: این نقاط با همکاری پلیس شناسایی و بررسی شده است.
وی افزود: در مجموع نزدیک به ۱۳۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان نیاز است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: برف‌روبی جاده‌های استان با ماسه و نمک می‌تواند به بافت جاده‌ها آسیب بزند که اگر رانندگان برای وسایل نقلیه خود از زنجیر چرخ استفاده کنند استفاده از ماسه و نمک کاهش خواهد یافت.
وی افزود: سالانه ۱۰ هزار تن نمک و ۸۰ هزار تن ماسه در جاده‌های استان همدان خریداری و ذخیره می‌شود.

صادقی راد با بیان اینکه در دو سال اخیر با وجود افزایش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف، شرایط رانندگان بهبود یافته است، خاطرنشان کرد: رشد قیمت حمل و نقل کالا در افزایش قیمت در بخش های مختلف تاثیر بسیاری دارد اما با این وجود در دو سال اخیر رشد قیمت محسوسی در این زمینه داشتیم که شرایط رانندگان را بهبود بخشیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها