رییس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر اعلام کرد؛

یک دهه تلاش برای توسعه جنگل های حرا

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به تولید ۱۹۰هزار نهال مرغوب و استاندارد در نهالستان اختصاصی گفت :از این تعداد150هزار نهال از گونه های کنار، کهور پاکستانی و ایرانی، انواع اکاسیا، اکالیپتوس و نهال های غیر جنگلی تولید شده است افزون بر این 40 هزار نهال حرا در نهالستان استان تولید شده است
کد خبر: ۱۳۵۳۸۰۲

 

جام جم آنلاین بوشهر-زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

 

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به تولید ۱۹۰هزار نهال مرغوب و استاندارد در نهالستان اختصاصی گفت :از این تعداد150هزار نهال از گونه های کنار، کهور پاکستانی و ایرانی، انواع اکاسیا، اکالیپتوس و نهال های غیر جنگلی تولید شده است افزون بر این 40 هزار نهال حرا در نهالستان استان تولید شده است.


(( سیاوش کلبی )) با بیان این که تولید نهال گونه های بومی و در معرض خطر انار شیطان و اکاسیا آلبیدا میب در دستور کار قرار دارد افزود:برنامه ریزی برای اجرای عملیات نهالکاری، آبیاری و مراقبت و زراعت چوپ و مدیریت پارک ها و نهالستان های جنگلی در سال جاری و سنوات آتی انجام شده است .

وی اضافه کرد : همچنین در سال جاری اجرای 30 هکتار توسعه جنگل با گونه حرا در عرصه های شهرستان دیلم در برنامه قفل قرار گرفته است که از بهمن ماه کاشت آغاز می شود.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر خاطر نشان کرد : ذخیرگاه بنه و بادام به مساحت ۲هزار و ۱۲۵هکتار در شهرستان دشتستان شناسایی شده است که تشریفات قانونی برای آگهی قرق این عرصه به زودی انجام خواهد شد. همچنین پروژه مراقب آبیاری در سطح 716 هکتار با نظارت کارشناسان بخش جنگل در حال انجام است.


سیاوس کلبی با اشاره به رویکردها و سیاست های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در احاله مدیریت پارک های جنگلی است گفت :در استان بوشهر نیز این فرایند در حال پیگیری و انجام است. واگذاری مدیریت پارک های جنگلی راهکاری مهم برای حفاظت و حراست از این پارکها است که می‌تواند نقش به سزایی در فرایند خدمات رسانی بهتر به همشهریان عزیز و ایجاد اشتغال داشته باشد. .

وی ادامه داد : تاکنون پارک جنگلی عامری بصورت کامل احاله مدیریت شده و پارک های جنگلی سرکره و علی آباد و چهار روستایی در دست اقدام برای واگذاری است.

سیاوش کلبی اضافه کرد :یکی از برنامه های آتی این اداره توسعه اراضی جنگلهای حرا طی یک دوره ده ساله در سطح استان است .در حال حاضر مناطق مستعد به صورت کلی در حال شناسایی و مطالعه است.
همچنین توسعه زراعت چوب با استفاده گونه های سریع الرشد از برنامه های دیگر این اداره است.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها