حماس، جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های فلسطینی تاکید کردند، عملیات مقاومتی در نزدیکی نابلس علیه صهیونیست‌ها پاسخ طبیعی به جرایم روزمره رژیم اشغالگر است.
کد خبر: ۱۳۵۳۲۴۵

به گزارش جام جم آنلاین، رسانه‌های عبری زبان شامگاه پنجشنبه اعلام کردند که تیراندازی در نزدیکی شهرک صهیونیست نشین حومش، واقع بین دو شهر نابلس و جنین در کرانه باختری اشغالی به کشته شدن یک شهرک نشین صهیونیست و زخمی شدن دو نفر دیگر منجر شد.

در حالی که رژیم صهیونیستی در جست‌وجوی عاملان این حادثه است، گروه‌های مقاومت با صدور بیانیه‌های متعدد آن را عملیات نیروهای مقاومت علیه اشغالگران توصیف کردند.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس در بیانیه‌ای گفت: عملیات قهرمانانه در نابلس علیه نظامیان ارتش اشغالگر و شهرک نشینان قاتل آن را تبریک می‌گوییم که در امتداد انقلاب مردم فلسطین در همه عرصه های مبارزاتی است.

به گزارش العهد، در این بیانیه آمده است: این عملیات بار دیگر ثابت کرد که ملت قهرمان فلسطین در کرانه باختری به مبارزه مشروع خود تا بیرون راندن رژیم اشغالگر از همه خاک فلسطین و نابودی شهرک نشینان آن ادامه می دهد.

قاسم تصریح کرد: روح مقاومت فداکاری بزرگ آن در طول شهرهای کرانه باختری ضامن مسلم پیروزی ملت ما و تحققق اهداف آن در آزادسازی سرزمین و بازگشت آوارگان است.

«طارق عزالدین» سخنگوی جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای ضمن تبریک عملیات مقاومتی در شمال کرانه باختری گفت: نیروهای قهرمان مقاومت از فرزندان ملت فلسطین به جرایم بی حد و مرز نظامیان اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست پاسخی طبیعی دادند.

در این بیانیه آمده است: در سایه تروریسم نظامیان اشغالگر علیه اسرای زن و مرد فلسطینی و همچنین علیه فرزندان ملت فلسطین در هر کجا، مقاومت نمی‌تواند آرام بگیرد و در هر میدان تصمیم بر پاسخ به جرایم اشغالگران عملی می‌شود.

در پایان این بیانیه آمده است: این عملیات موید قدرت و پویایی مقاومت است با وجود همه اقداماتی که رژیم اشغالگر در پیگرد و دستگیری نیروهای آن دارد یعنی مقاومت به پیش می‌رود و در همه مناطق و عرصه‌ها نفوذ خواهد داشت.

کمیته‌های مقاومت در فلسطین هم در بیانیه ضمن تبریک این عملیات گفت: ملت فلسطین ثابت کردند که مقاومت و رویارویی آنها با دشمن صهیونیست ادامه دارد و رژیم غاصب با نسل مقاومی در درگیری مستقیم و همه جانبه رودر روست که جز مقاومت هم برای آزادسازی و بازگشت آوارگان نمی شناسد.

در پایان این بیانیه آمده است: آتشفشان انقلاب کرانه باختری هرگز متوقف نخواهد شد.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز این عملیات را پاسخ طبیعی به جنایات رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان آن در حق ملت فلسطین خواند و گفت: ما ارتقای جنبش مردمی در رویارویی با تجاوزات رژیم اشغالگر علیه فرزندان ملت فلسطین و حملات آن به شهرها، روستاها و مقدسات فلسطینی را می‌ستاییم.

در بیانیه این جبهه آمده است: مقاومت با همه اشکال آن تا نابودی اشغالگر و دستیابی ملت فلسطین به حقوق خود در آزادی، استقلال و بازگشت به وطن ادامه دارد.

کتائب الشهید أبو علی مصطفى هم از دیگر گروه‌ های فلسطینی بود که در واکنش به این عملیات پیام تبریک فرستاد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها