معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان:

انتخاب شهردار معامله نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: انتخاب شهردار معامله نیست، بلکه اجماعی طولانی‌مدت است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: انتخاب شهردار معامله نیست، بلکه اجماعی طولانی‌مدت است.
کد خبر: ۱۳۵۲۶۱۷

به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ مهرداد سلطانی  در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر کیفیت و استمرار خدمات بر شهروندان، اظهار کرد: امروز شورای شهر زنجان به واسطه انتخاب شهردار که اتفاق مهمی برای هر شهری است، فشار زیادی را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه در هفت سال گذشته همواره حول و حوش مدیریت شهری بودم، افزود: در تمام این مدت به دنبال تقویت موضع مدیریت شهری هستیم و امروز هم این‌گونه است.

این مسئول ادامه داد: با هم‌فکری و همدلی یکدیگر کارها بهتر انجام شده و هیچ‌کس بدون نیاز به مشورت نیست. یک زمانی انتخاب شهردار به گونه‌ای دیگر بود. وقتی قبول کردیم راه توسعه و پیشرفت، دموکراسی است باید چالش و سختی‌های آن را نیز بپذیریم.

سلطانی تصریح کرد: ایران در حوزه مردم‌سالاری نوپا است و برای برخورداری از مزایا باید چالش‌هایی را تحمل کند. هنر آن این است که چالش‌ها را به فرصت تبدیل کنند.

وی عنوان کرد: امید است با حضور افراد فرهیخته شورا انتخاب شهردار اصلح به خوبی انجام شود و مسائلی مانند تاخیر و یا این‌چنینی پس از تاخیر حل می‌شود. مسیری که شورا در آن قرار دارد، قابل گذار است و امیدواریم که شورا از آن سربلند بیرون بیاید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان یادآور شد: زنجان به عنوان شهری که شایستگی کلان‌شهر را دارد و شهرداری مقتدر، صاحب اختیار، حاکم بر مجموعه خود و دارای تعامل با سایر مجموعه‌ها باشد. شهردار باید منتخب همه اعضای شورا باشد. شهردار نسبت به سایر مدیران به همه بخش‌ها پاسخ‌گویی بیشتری دارد، کسی با این حجم از پاسخ‌گویی اگر اقتدار نداشته باشد، خیلی زود متزلزل می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه برای برون‌رفت از این چالش نیاز به اعتماد جمعی برای اجماع است، گفت: انتخاب شهردار یک معامله نیست. معامله یک توافق مقطعی است ولی وقتی کاری به صورت جمعی انجام می‌شود، معامله نیست، بلکه اجماعی طولانی مدت است و باید به هم اعتماد کنیم. برای حفظ اعتماد وجود سیستم نظارتی نیاز است.

سلطانی تاکید کرد: از خودگذشتگی کلیدواژه رسیدن به اعتماد است. کدام کار بزرگ بدون از خودگذشتگی اتفاق افتاده است. اگر همه از خودگذشتگی نشان دهند، منافع مردم محقق خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: فراخوان روشی شناخته شده در جهان است ولی به دلیل مسائلی در ایران همیشه کافی و کارآمد نیست. افرادی که در لیست وجود دارد به اجماع برسند و اگر شورا نسبت به افراد داخل لیست به اجماع نرسد، صادقانه می‌شود این مسئله را با مردم در میان گذاشت؛ اجماع اولویت اول است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها