شهردار فیروزکوه با اشاره به اینکه سرانه فعلی فضای سبز در شهر فیروزکوه ۱۵ متر مربع است از جبران کمبود سرانه فضای سبز این شهر ظرف ۲ سال آینده خبر داد
کد خبر: ۱۳۵۲۵۴۲

تلاش برای ارتقاء سرانه فضای سبز فیروزکوه ظرف ۲ سال آیندهبه گزارش جام جم آنلاین تهران،علیرضا صادقی در گفت وگو با خبرنگاران، در تشریح تأمین سرانه های خدماتی به ویژه سرانه فضای سبز در شهر فیروزکوه گفت: سرانه فعلی فضای سبز در شهر فیروزکوه حدود ۱۵ متر مربع است اما در طرح تفصیلی شهر فیروزکوه چهار نقطه دیگر به فضای سبز شهر اضافه شده است که با تحقق این مهم و اضافه شدن این نقاط، به حد استاندارد سرانه فضای سبز خواهیم رسید.

وی افزود: در حال تهیه نقشه ای در حوزه فضای سبز هستیم تا ضمن مشخص شدن فضاهای سبز ایجاد شده در شهر مشخص شود در کدام نقاط فضای سبز با کاربری سبز در طرح جدید تفصیلی داریم تا بتوانیم آن را برای بهره گیری در این حوزه آماده کنیم. قطعاً محدوده هایی که جزو املاک دولتی هستند از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که املاک شخصی باید تملک شوند و این موضوع نیازمند منابع مالی است و در شرایط فعلی برای شهرداری سخت است.

صادقی ادامه داد: با مشخص شدن املاک دولتی که در طرح جدید تفصیلی شهر به عنوان فضای سبز مشخص شده سریعاً نسبت به در اختیار گرفتن این زمین ها اقدام می کنیم تا در پروسه ای دو ساله برای فضای سبز آماده و به سرانه فضای سبز شهر اضافه شوند؛ به این ترتیب مشکل کمبود فضای سبز شهر فیروزکوه حل خواهد شد.

شهردار فیروزکوه در پاسخ به سوالی درباره سایر سرانه های خدماتی این شهر گفت: سرانه های خدماتی دیگر مثل سرانه ورزشی و آموزشی توسط دستگاه های ذیربط پیگیری می شود و آنها نیز باید بر اساس طرح تفصیلی ابلاغ شده نسبت به تملک هرچه سریع تر املاک مشخص شده در طرح مرتبط با کاربری خودشان اقدام کنند تا نسبت به تأمین سرانه های خدماتی و رفع کمبودها اقدام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها