در برخی ازسنگبری‌ها تعدادی از سنگ‌های ساختمانی را به حراج می‌گذارند. شايد وقتی نام حراج به گوش شما برسد، به این موضوع در فكر شما باشد که این سنگ‌ها از کیفیت پایینی برخوردار هستند یا به اصطلاح بگویید هیچ ارزانی بی علت نیست.
کد خبر: ۱۳۵۲۵۲۹
اما لازم است بدانید که سنگ‌هایی که در حراج عرضه می‌شوند، سنگ‌های باکیفیتی هستند که شاید متراژ آنها کمتر بوده و یا تولید آنها هزینه کمتری را برای فروشنده داشته است. حال می‌توانید در ادامه این مطلب با نکات مهم در خرید سنگ‌های حراج با ما همراه باشید تا بتوانید خرید دقیق و بهتری داشته باشید.
 

نکات مهم در انتخاب و خرید سنگ در طرح های حراج سنگ ساختمانی


خرید سنگ در طرح‌های حراج سنگ


بعضی از سنگبری‌ها مانند سنگبری آتاسنگ، سنگ‌های خود را به صورت حراج سنگ ساختمانی به مشتریان عرضه می‌کنند. این سنگبری‌ها با کاهش هزینه‌ها و خرید کوپ‌های ارزان و باکیفیت می‌توانند سنگ‌های باکیفیت را به صورت حراج در بازار سنگ ارائه دهند. معمولا می‌توانید سنگ‌های پرطرفدار از قبیل سنگ‌های مرمریت، سنگ‌های تراورتن، مانند تراورتن موج‌دار و ترامیت را در حراج‌های سنگ با قیمت‌های بسیار عالی خریداری نمایید. در این بین به این موضوع توجه داشته باشید که انتخاب و خرید سنگ برای قسمت‌های مختلف ساختمان مانند سنگ کف ، سنگ پارکینگ، سنگ پله، سنگ نما و... با هم متفاوت است و هر کدام سنگ مناسب خود را احتیاج دارند. در ادامه نکاتی که در خرید سنگ‌های حراج باید به آن دقت داشته باشید را با هم بررسی می‌کنیم.

جذب آب سنگ


يكي از عوامل و نکات مهم در هنگام خرید سنگ جذب آب آن می‌باشد. شما در زمان خرید سنگ در طرح‌های حراج سنگ، باید به جذب آب سنگ دقت کافی داشته باشید. تمامی سنگ‌ها دارای جذب آب هستند، اما میزان جذب آبی که دارند، با هم متفاوت است.

به عنوان مثال سنگ‌های تراميت  از تراکم کمتری برخوردارند و در نتیجه جذب آب بالایی دارند. اما سنگ‌هایی مانند سنگ دهبید، به دلیل مرمریتي بودن و تراکم بالا، جذب  آب  بسیار کمی دارند و برای بخش‌هایی که آب ریزی وجود دارد، بسیار مناسب هستند. میزان جذب آب در نمای بیرونی نباید بیش از دو درصد باشد، اما این میزان در نمای داخلی دیگر اهمیتی ندارد.
 
نکات مهم در انتخاب و خرید سنگ در طرح های حراج سنگ ساختمانی
 

شکل و اندازه سنگ


در طرح‌های حراج سنگ ساختمانی باید به ابعاد و شکل ظاهری سنگ دقت داشته باشید. به طور مثال اگر قرار است از آن به عنوان سنگ نمای کلاسیک استفاده کنید،‌باید ابعاد و شکل مناسب این قسمت را داشته باشد. اگر سالن پذیرایی شما بزرگ است، می‌توانید از سنگ‌های اسلب و یا سنگ‌هايی با سایز ۸۰ در ۸۰ و یا ۱۰۰ در 100 استفاده نمایید. وقتی ابعاد سنگ بزرگ‌تر باشد، در کف ساختمان‌ها بندهاي كمی دیده می‌شود و ظاهر آن زیباتر خواهد بود. در نتیجه برای ساختمان خود به دنبال خرید سنگ با اندازه و شکل مشخص باشید.


نوع فرآوری سنگ


یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب سنگ در حراج، فرآوری سنگ می‌باشد. از اشتباهاتی که بین مردم وجود دارد، این است که فکر می‌کنند سنگ تولید می‌شود، در واقع سنگ در سنگبری‌ها فرآوری می‌گردد. بنابراين نوع فرآوری سنگ است که از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچه فرآوری سنگ بهتر و حرفه‌ای‌تر باشد، آن سنگ باکیفیت‌تر بوده و می‌تواند در منازل و ساختمان‌های شما جلوه بهتری را ایجاد کند. البته در نظر داشته باشید که نوع فرآوری در سنگ می تواند رابطه مستقیم با قیمت سنگ داشته باشد.
 

نکات مهم در انتخاب و خرید سنگ در طرح های حراج سنگ ساختمانی

رنگ سنگ


برای انتخاب و خرید سنگ حتماً به تم رنگی آن توجه ویژه داشته باشید. سنگ‌ها شامل طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع هستند که هر کدام هم از ویژگی خاصی برخوردار می‌باشد. در مورد سنگ‌ها باید به این نکته توجه داشته باشید که رنگ سنگ‌ها ثابت نیست. در بعضی از سنگ‌ها در برابر نور خورشید می‌تواند خود رنگ خود را از دست بدهند. بنابراین نباید تمامی سنگ‌ها را در معرض نور خورشید استفاده کرد. در بين سنگ‌های ساختمانی، سنگ‌های مرمریت، مرمر و لایمستون در مراسم نور خورشید رنگ خودشان را از دست می‌دهند. اما سنگ‌های تراورتن و گرانیت در برابر نور خورشید از مقاومت بالاتری برخوردار هستند.

مقاومت فشاری سنگ


مقاومت فشاری یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید سنگ محسوب می‌شود. سنگی که می‌خواهيد در حراج سنگ خریداری کنید، باید متناسب با مکان و کاربری مقاومت فشاری مناسبی داشته باشد. قبل از خرید سنگ باید به این موضوع توجه کنید، که قرار است فردا در چه مکانی و با چه نوع کاربردی استفاده کنیم. در سنگ‌هایی که در نما به کار برده می‌شوند و مقاومت فشاری آنها باید حداقل kg/cm ۳۰۰ باشد.

 چرا که حداکثر فشار و تنش‌هایی که در نما ايجاد می‌شود، به همین میزان خواهد بود. در سنگ كف ساختمان مقاومت فشاری به مکان و فضایی که در آن سنگ به كار برده شده است، بستگی دارد. به عنوان مثال سنگ‌هایی که برای کف واحدهای تجاری مناسب هستند، با سنگ‌هایی که برای کف ساختمان‌های مسکونی و کف پارکینگ استفاده می‌شود، متفاوت است. در یک ساختمان می‌توانید از سنگ مرمریت دیپلمات که مقاومت فشاری بالایی دارد، استفاده کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها