مقامات بهداشتی ایالات متحده می‌گویند، سویه امیکرون ویروس کرونا در حداقل ۱۹ ایالت ایالات متحده گسترش یافته، اما به نظر می رسد شدت کمتری نسبت به نوع دلتا داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۵۲۲۹۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس ، مقامات بهداشتی ایالات متحده می‌گویند، سویه امیکرون ویروس کرونا در حداقل ۱۹ ایالت ایالات متحده گسترش یافته، اما به نظر می‌رسد شدت کمتری نسبت به نوع دلتا داشته باشد، اگرچه زمان بیشتری برای به دست آوردن تصویر کاملتر نیاز است.

آنتونی فائوچی، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و مشاور دولت بایدن در امور کرونا خاطرنشان کرد: هنوز خیلی زود است که بتوانیم شدت بیماری را مشخص کنیم، اما تصوراتی که داریم و باید به خاطر داشته باشیم هنوز مشخصا روشن نیست؛ اما با مواردی که دیده می‌شود به نظر می‌رسد که نمی‌توان مشخصات بسیار شدیدی از بیماری را مشاهده کرد».

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، در مجموع ۵۷ کشور و منطقه تاکنون امیکرون را گزارش کرده‌اند که بیشتر موارد ابتلا مربوط به سفر است. اما نسخه دلتا همچنان شایع‌ترین نوع در بسیاری از کشور‌ها است.

اگرچه دانشمندان هنوز در حال مطالعه این نوع و اثرات آن هستند، مایکل رایان، مدیر برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت به خبرگزاری فرانسه گفت، به نظر نمی‌رسد سویه جدید بیماری شدیدتری نسبت به انواع قبلی ایجاد کند و بعید است به طور کامل حفاظت واکسن را دور بزند.

وی در پایان گفت: «ما واکسن‌های بسیار مؤثری داریم که تاکنون در برابر همه انواع ویروس کرونا از نظر بیماری شدید و بستری شدن در بیمارستان مؤثر بوده است».
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها