جهت نوسازی ناوگان و تجهیزات راهداری استان صورت گرفت:

خرید ۲ دستگاه نمکپاش پلاگین و مکانیزه توسط راهداری خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از خرید ۲ دستگاه نمک پاش پلاگین و مکانیزه، در راستای نوسازی ناوگان و تجهیزات راهداری زمستانی استان خبرداد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از خرید ۲ دستگاه نمک پاش پلاگین و مکانیزه، در راستای نوسازی ناوگان و تجهیزات راهداری زمستانی استان خبرداد.
کد خبر: ۱۳۵۲۱۴۸

خرید ۲ دستگاه نمکپاش پلاگین و مکانیزه توسط راهداری خراسان شمالیبه گزارش جام جم آنلاین خراسان شمالی ؛ بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، جعفر شهامت گفت: باتوجه به فرسودگی بیش از پنجاه درصد ماشین آلات راهداری، نوسازی و بازسازی ماشین آلات راهداری گام مهمی در تقویت عملکرد مدیریت بحران در حوزه حمل و نقل جاده ای استان می باشد.

وی با بیان اینکه جهت خرید دو دستگاه نمکپاش مکانیزه، اعتباری بالغ بر ۱۲۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، افزود: برای نوسازی ناوگان در سال جاری، ۷۵ هزار میلیون ریال جهت خرید یک دستگاه بیل مکانیکی پیش بینی شده است که به محض تخصیص اعتبارات اقدام مقتضی انجام خواهد گرفت. 

 جعفر شهامت خاطر نشان کرد: متاسفانه ۴۸ درصد از ماشین آلات سنگین این اداره کل بالای ۲۵ سال عمر داشته  و در سن فرسودگی قرار دارند که بازسازی کامل آنها نیاز به تامین اعتبار دارد تا این امر انجام پذیرد، و در سالجاری تعداد ۵ دستگاه لودر و بلدوزر،  در برنامه بازسازی و اورهال قرار گرفته است که پیشرفت ۶۰ درصدی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بدلیل فرسودگی ماشین آلات و لزوم جایگزینی آنها تعداد ۲۴ دستگاه ماشین آلات سنگین از جمله  تریلی کشنده ، لودر، کامیون و همچنین تجهیزات راهداری همچون کمرشکن مورد نیاز این استان می باشد و بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار ملی در جهت بازسازی ماشین آلات استان درحال جذب می باشد.

در پایان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، بیان داشت:  دستگاه های نمکپاش خریداری شده، در اختیار ادارات شهرستان های بجنورد و گرمه (راهدارخانه دشت) قرار گرفته و آماده خدمات رسانی به مردم می باشد.

لازم به ذکر است خراسان شمالی با بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر راه آسفالته، درمسیر کریدور ارتباطی شمال کشور با مشهد مقدس قرار گرفته و عملیات راهداری زمستانی و احداث برخی راه های روستایی با بکارگیری بیش از ۲۶۴ دستگاه ماشین آلات راهداری درحال انجام می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها