معاون اول رییس جمهور در جلسه کمیته تخصصی کرونا:

کنترل نسبی سویه جدید کرونا مانع تکمیل چرخه واکسیناسیون نشود

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: بسترهای لازم برای تزریق دوز سوم و چهارم واکسن کرونا در کشور فراهم است.
کد خبر: ۱۳۵۱۹۸۰

به گزارش جام جم آنلاین، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور عصر امروز چهارشنبه در جلسه کمیته تخصصی کرونا که به ریاست وی برگزار شد، با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از آمار واکسیناسیون در کشور‌های مختلف، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست مستندات علمی و بررسی‌های انجام شده در کمیته‌های تخصصی در خصوص واکسیناسیون را در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه دهد تا در این خصوص تصمیم گیری شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به وضعیت موجودی واکسن کرونا در کشور اظهار کرد که امروز نگرانی و کمبودی در زمینه تأمین واکسن وجود ندارد و بستر‌های لازم برای تزریق واکسن دوز سوم و چهارم نیز فراهم است.

در این جلسه که وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس دفتر رئیس جمهور نیز حضور داشتند، وزیر بهداشت گزارشی از آخرین میزان فوتی‌ های ناشی از کرونا و تعداد مبتلایان ارائه کرد و به تشریح آخرین وضعیت رنگ بندی شهر‌های کشور پرداخت.

بر اساس گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تزریق واکسن در کشور از ۱۰۹ میلیون دوز عبور کرده و تاکنون ۸۶ درصد از جمعیت دوز اول را دریافت کرده و برای ۷۲ درصد نیز دوز دوم تزریق شده است.

همچنین در این جلسه گزارشی در خصوص واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان ارائه و اعلام شد امکان رصد وضعیت واکسیناسیون دانش آموزان به صورت روزانه در مدرسه قابل انجام است.

در ادامه این نشست برخی پیشنهادات وزارت بهداشت و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد این پیشنهادات که شامل تصویب برنامه یکساله مقابله با کرونا، کاهش مراکز تجمعی واکسیناسیون و موضوع مقابله با پیامد‌های اقتصادی کرونا بود، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بررسی و تصمیم گیری نهایی قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها