معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: اولین بودجه دولت سیزدهم روز یکشنبه و با حضور رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه تقدیم مجلس خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۵۱۹۷۰

به گزارش جام جم آنلاین، سید محمد حسینی با بیان اینکه اولین بودجه دولت سیزدهم روز یکشنبه و با حضور رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه تقدیم مجلس خواهد شد، گفت: این لایحه اولین بودجه نویسی دولت سیزدهم و ریل گذاری برای سال ۱۴۰۱ و سال‌های آینده است و سعی شده تا اصلاح ساختار بودجه به عنوان مطالبه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: انضباط مالی، هدایت نقدینگی به سمت تولید، توجه به عدم کسری بودجه و افزایش اختیارات دستگاه‌ها به شرط نظارت پذیری در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است، همچنین این بودجه کاملا عملیاتی بوده و براساس اقدامات تخصیص می‌یابد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اعمال برنامه‌های اعلام شده از سوی رئیس جمهور در لایحه بودجه سال آینده گفت: در این لایحه سعی شده تا در موضوع پرداخت حقوق‌ ها به سمت عدالت حرکت شود، لذا افزایش حقوق‌ های سال آینده پلکانی بوده و میانگین این افزایش ۱۰ درصد است.

حسینی ادامه داد: قوانین مصوب مجلس، چون قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و همچنین جهش تولید مسکن در بودجه مورد توجه قرار گرفته است، به نحوی که وعده دولت برای ساخت چهار میلیون مسکن تحقق یابد و اقدامات لازم آغاز شود.

وی گفت: در این لایحه موضوعاتی چون، حمایت از اقشار آسیب پذیر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، جذب سرمایه گذاری، رشد اقتصادی و موضوع آب مورد توجه و تاکید قرار گرفته و اعتبارات بیشتری برای کاهش مشکلات حوزه آب تخصیص یافته تا بتوانیم از این مرحله سخت عبور کنیم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها