سازمان اطلاعات سپاه استان سمنان خبر داد:

انهدام اخلالگران قطعات خودروسازی در سمنان

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه همچون گذشته با قاطعیت تمام با مفسدین مبارزه می‌کند.
کد خبر: ۱۳۵۱۶۵۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، ذبیح الله خداییان در نشست خبری امروز (سه شنبه) ۱۶ آذرماه گفت: از زحمات همه پرستاران تشکر می‌کنم و امیدوارم همه مسئولان به مطالبات پرستاران توجه کنند.

وی ضمن گرامی داشت روز دانشجو گفت: جریان دانشجو یک جریان پیش رو و مطالبه گر بوده است و دانشجویان صداقت و شجاعت را سرلوحه کار خود قرار دادند. ما در دستگاه قضایی از روحیه مطالبه گری و ظلم ستیزی و مبارزه با فساد دانشجویان حمایت می‌کنیم.

خداییان ادامه داد: در دوره تحول ما شاهدیم که قوه قضاییه همچون گذشته با قاطعیت تمام با مفسدین مبارزه می‌کند و جز خدا و قانون را رعایت نمی‌کند. یکی از پرونده‌های مربوط به مفسدان اقتصادی که افرادی اقدام به کلاهبرداری شبکه‌ای می‌کردند حکمشان صادر و به حبس‌های طویل مدت محکوم شدند. یکی از آن‌ها علیرضا برخوردار کاشانی بود که به ۱۵ سال حبس و جزای نقدی و رد مال محکوم شد. یکی از شقوق حکم آن رد یک میلیون و سیصد هزار یورو می‌باشد.

وی افزود: همچنین مجید اسکندری به ۱۵ سال حبس و جزای نقدی و امین پورمتین به ۵ سال حبس و رد مال و هشت نفر دیگر به حبس‌های یک تا سه سال و رد مال و جزای نقدی محکوم شدند.


سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در شعبه چهارم پرونده دیگر با مسئولیت قاضی صلواتی نیز منجر به صدور حکم شد و شرکت یونیک فاینانس است که مرتکبان از طریق عضوگیری در شرکت‌های هرمی از مردم پول‌هایی را گرفته بودند. در این پرونده محسن درخشان به ۲۰ سال حبس و مجید فریدی به ۵ سال و مصطفی الماسی به ۵ حبس و جزای نقدی و رد مال محکوم شدند.


وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده کرسنت و اینکه آیا اتهامی متوجه وزیر سابق نفت است؟ گفت: پرونده کرسنت مربوط به قرارداد گازی است که بین شرکت نفت ملی ایران و کرسنت اماراتی منعقد شده است و در جریان انعقاد قرارداد سوءاستفاده‌هایی شده بود و برخی پورسانت گرفته بودند. این قرارداد اجرایی نشد. در همان زمان با گزارش سازمان بازرسی و مراجع اطلاعاتی پرونده‌ای تشکیل شد که حدود ۶ الی ۷ نفر از اعضای هیات مدیره نفت ایران و کرسنت محکوم شدند و پنج الی شش نفر به جزای نقدی و دو نفر به حبس محکوم شدند و اخیرا به اجرای احکام ارجاع شد. در بخشی دیگر از پرونده که مفتوح بود، ۸ نفر در پرونده به جرم تبانی در معاملات دولتی و اخد رشوه متهم هستند که پرونده در جریان است و در دستور کار دولت است و در حال بررسی است و امیدوارم با صدور حکم کسانی که در سوءاستفاده در این زمینه نقش داشتند به جزای اعمالشان برسند.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: در پرونده تعاونی اعتباری وحدت نسبت به جمع آوری اموال این تعاونی اقدام شد و طلب ۹۹ درصد از طلبکاران پرداخت شد و جعفر طباطبایی به دو فقره ۲۰ سال و ۲ سال حبس و جزای نقدی و رد مال محکوم شد.

خداییان در پاسخ به سوالی درباره اقدامات قوه قضائیه برای بازگشت ایرانیان مقیم خارج، گفت: اتباع ایرانی چه کسانی که مقیم کشور هستند و چه کسانی که مقیم سایر کشور‌ها هستند همه ایرانی هستند و بین آن‌ها فرقی وجود ندارد و هر ایرانی که خارج از کشور است می‌تواند به کشور بازگردد و آغوش ایران برای بازگشت این افراد باز است و هیچ منعی وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه در اعتراضات اصفهان چه تعداد از معترضین بازداشت شدند؟ گفت: در ارتباط با تجمع مردم در اصفهان باید بگویم که مردم حق دارند اگر خواسته یا مطالبه‌ای دارند را به اطلاع مسولان برسانند. مردم اصفهان هم تجمع واعتراضاتی را داشتند و چندین روز ادامه داشت و آرام و مسالمت آمیز بود و مشکلی ایجاد نشد و همین تجمع مسالمت آمیز و شعور مردم اصفهان، دشمنان را عصبانی کرد و باعث شد تحت تاثیر دشمنان افرادی در صفوف مردم نفوذ کنند و دست به اغتشاش بزنند. ما نمی‌توانیم اسمشان را مردم بگذاریم و آن‌ها اقدام به سلب امنیت مردم و تخریب اموال مردم کردند و مانع طرح صحیح خواسته مردم شدند. خود مردم اصفهان وارد عمل شدند و با کمک نیروی انتطامی آنرا خاتمه دادند.

وی افزود: ۱۳۰ نفر بازداشت شده بودند و قرار برایشان صادر شده بودند و برخی بلافاصله آزاد شدند و دیروز هم اکثر آن‌ها آزاد شدند. جز افرادی که تیراندازی مسلحانه داشتند بقیه با قرار کفالت و وثیقه آزاد شده بودند.

خداییان تاکید کرد: مساله آب اختصاص فقط به اصفهان ندارد و در برخی استان‌های دیگر ما کمبود آب داریم و مردم توجه داشته باشند اگر آب پشت سد کاهش پیدا کند مسولان باید اولویت بندی کنند. آب آشامیدنی بر آب کشاورزی و صنعتی اولویت دارد و اگر بنا باشد آب بلافاصله رهاسازی شود ممکن است با کمبود آب آشامیدنی روبرو شویم البته دولت مبالغی اختصاص داد و به خواسته کشاورزان توجه می‌شود و ان‌شاءالله خسارتشان جبران می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها