تاکنون دو فرد مدعی شده‌اند زمانی که گوشی هوشمند پیکسل‌شان را برای تعمیر به شرکت گوگل ارسال کرده بودند هک شده و اطلاعات شخصی و عکس‌های خصوصی‌شان لو رفته است. گوگل اعلام کرده است در حال بررسی آخرین اطلاعات در این رابطه است.
تاکنون دو فرد مدعی شده‌اند زمانی که گوشی هوشمند پیکسل‌شان را برای تعمیر به شرکت گوگل ارسال کرده بودند هک شده و اطلاعات شخصی و عکس‌های خصوصی‌شان لو رفته است. گوگل اعلام کرده است در حال بررسی آخرین اطلاعات در این رابطه است.
کد خبر: ۱۳۵۱۳۶۵
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از ورج، پس از اینکه طراح و نویسنده بازی، جین مک گونیگال، Pixel 5a خود را برای تعمیر به گوگل فرستاد، ظاهرا شخصی دستگاه او را هک کرده است. این حداقل دومین گزارش در چند هفته اخیر از فردی است که ادعا می‌کند گوشی هوشمند گوگل را برای تعمیر فرستاده است و پس از آن اطلاعات خصوصی و عکس‌هایش نشت کرده است. مک گونیگال روز شنبه توضیح مفصلی در این رابطه را در توییتر منتشر کرد و به سایر کاربران توصیه کرد که گوشی‌های خود را برای تعمیر به شرکت ارسال نکنند.

در ماه اکتبر، مک گونیگال گوشی شکسته خود را به یک مرکز رسمی تعمیر پیکسل در تگزاس فرستاد. او بعداً توییت کرد که گوگل اعلام کرده است هرگز گوشی را دریافت نکرده است و در هفته‌های بعد، هزینه معادل گوشی هوشمندش برای او ارسال شد.

اما به گفته مک گونیگال، اطلاعات ردیابی شرکت پستی فِداِکس (FedEx) نشان می‌دهد که دستگاه هفته‌ها پیش به این مرکز رسیده است. اواخر جمعه شب - چند ساعت پس از اینکه او گفت بالاخره پول دستگاه را دریافت کرده است - به نظر می‌رسد شخصی از تلفن «مفقود شده» برای پاک کردن بررسی‌های احراز هویت دو مرحله‌ای و ورود به چندین حساب او از جمله دراپ‌باکس، Gmail و Google Drive استفاده کرده است.

این فعالیت چندین ایمیل هشدار امنیتی را به حساب‌های پشتیبان مک گونیگال ارسال کرد. با این حال، او حدس می‌زند که هر کسی که تلفن را در اختیار دارد، ممکن است از آن برای دسترسی به آدرس‌های ایمیل پشتیبانش استفاده کرده باشد و سپس هرگونه هشدار امنیتی را در پوشه هرزنامه‌اش ریخته باشد.

مک گونیگال در توئیتش می‌نویسد: «عکس‌هایی که به آن دسترسی پیدا کرده‌اند، عکس‌هایی کاملا خصوصی بوده است. آن‌ها اعلان‌های امنیتی گوگل را در حساب‌های ایمیل پشتیبان من حذف کردند.»

الکس موریکونی، سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای که به وِرج ارسال شده است، می‌گوید: «ما در حال بررسی این ادعا هستیم.» هنوز مشخص نیست که آیا این دستگاه در مرکز تعمیرات ربوده شده باشد یا در حین حمل‌و‌نقل یا چه کسی آن را در حال حاضر در اختیار دارد. در دستورالعمل‌های تعمیر رسمی گوگل توصیه شده است که پیش از ارسال گوشی به مراکز تعمیر حتما از اطلاعات پشتیبان‌گیری کنید و سپس تمام اطلاعات گوشی را پاک کنید. اما واقعیت این است که بسته به شرایط پیش آمده برای دستگاه گاهی این پشتیبان‌گیری دشوار و گاهی غیر قابل انجام است.

متأسفانه نگرانی‌های امنیتی همیشه در هنگام تعمیرات گوشی همراه وجود دارد و این اتفاق بی‌سابقه هم نیست. در ماه ژوئن، شرکت اپل پس از اینکه تکنسین‌های تعمیر، عکس‌های خصوصی یک خانم را در فیس بوک منتشر کردند، میلیون‌ها دلار به او خسارت پرداخت کرد. شرکت اپل اخیراً اعلام کرده است که فروش کیت‌های تعمیرات در خانه را آغاز می‌کند و به کاربران این فرصت را می‌دهد که گوشی‌های خود را خودشان تعمیر کنند، یا حداقل این کار را توسط شخصی که کاربر به او اعتماد دارد انجام دهند، تا مجبور نباشند حتما آن را به فروشگاه‌های اپل تحویل دهند.

برای گوشی‌های پیکسل، گزینه‌های تعمیرات رسمی شرکت یا از طریق ارسال پستی گوشی یا در برخی کشور‌ها تحویل گوشی به مرکز خدمات محلی از طریق ارائه‌دهنده‌های مجاز است. در مجموع هر گوشی هوشمندی که داشته باشید گزینه‌های تعمیرات به صورتیهستند که چاره‌ای ندارید به جز این که اعتماد کنید که در زمانی که گوشی پیشتان نیست هیچ کس با نیت بد به تلفن شما دست نخواهد یافت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها