استاندار زنجان گفت: طرح عظیم اقدام ملی مسکن می تواند بعنوان یک موتور پیشران برای خروج اقتصاد کشور از رکود و ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت ها باشد.
استاندار زنجان گفت: طرح عظیم اقدام ملی مسکن می تواند بعنوان یک موتور پیشران برای خروج اقتصاد کشور از رکود و ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت ها باشد.
کد خبر: ۱۳۵۱۳۱۱
به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ محسن افشارچی در جلسه شورای مسکن استان، با اشاره به اینکه طبق برآوردهای انجام شده اقدامات خوبی در حوزه مسکن در استان زنجان انجام شده است، افزود: ما با استفاده از تجارب طرح های مسکن سازی گذشته و با توسعه توانمندی های موجود در جهت کاهش تبعات منفی طرح عظیم مسکن ملی تلاش می نماییم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت کشور با اجرای طرح بزرگ و نهضت ملی اقدام مسکن پس از تجربه مسکن مهر، اقدام بزرگی را علیرغم موافقین و منتقدین فراوان آغاز کرده است، اظهار داشت: با توجه به کمبودهای موجود در حوزه مسکن، تصمیم برای تکمیل طرح اقدام ملی مسکن گرفته شده و اجرای این طرح عظیم می تواند بعنوان یک موتور پیشران برای خروج اقتصاد کشور از رکود و ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت ها باشد.

مقام عالی استان خاطر نشان کرد: علاوه بر ساخت مسکن در اجرای این طرح باید برای رشد سطح توانمندی پیمانکاران و مجموعه کاری جهت اجرای پروژه های عظیم احداث مسکن در نقاط مختلف جهان برنامه ریزی و اقدام نمود.

استاندار زنجان با بیان اینکه ما موظف به ایجاد رشد در توانمندی های تکنیکی مهندسین استان هستیم، ادامه داد: باید ببینیم با سرمایه گذاری بزرگی که در احداث این واحدهای مسکونی انجام شده، می توان علاوه بر رشد توانمندی مهندسین، در راستای توسعه تکنولوژیکی این واحدها نیز اقدام کرد تا بتوانیم عواید بیشتری از اجرای این طرح های بزرگ ملی کسب نماییم.

افشارچی توجه به چالش ها و آسیب های اجتماعی در مجموعه های مسکونی بزرگ و فشرده را ضروری دانست و گفت: ما مسئولیم که شهر را جای بهتری برای زندگی مردم کنیم لذا در احداث شهرک های بزرگ اقماری باید به سایر ملزومات شهری از قبیل مدارس، مساجد، مجموعه های فرهنگی و تفریحی و سایر نیازهای اجتماعی و فرهنگی ساکنین توجه جدی داشته باشیم و از فعالین فرهنگی و انتظامی استان حین اجرای پروژه های عمرانی استفاده کنیم تا زندگی در این شهرک ها برای ساکنین آنها ارزش افزوده فرهنگی، اجتماعی و رفاهی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده با توجه به محدودیت های مالی و بودجه ای کشور، باید خودمان متولی رشد استان باشیم، افزود: باید میزان سرمایه گذاری ثابت حوزه مسکن استان را احصاء و با توجه به مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری باید برای بهسازی مسکن محرومان و نقاط خاص و محروم شهری اقدام جدی داشته باشیم.

استاندار زنجان تاکید کرد: باید به برنامه ریزی طرح های نوین ساخت مسکن از قبیل: احداث مجتمع های مسکونی در فواصل نزدیک مناطق شهری و در جوار روستاهای توسعه یافته و پراکنده نمودن امکانات از مراکز فشرده شهری و انتقال آنها به اطراف شهرها و روستاهای بزرگ پرداخت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها