افتتاح همایش و نمایشگاه دستاوردهای زنان روستایی و عشایری جنوب کرمان

طی مراسمی با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی جنوب واستانداری کرمان،آیین افتتاح همایش و نمایشگاه دستاوردهای زنان روستایی و عشایر جنوب کرمان در محل سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان برگزار گردید.
کد خبر: ۱۳۵۱۲۰۹
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛سعید برخوری،رئیس سازمان در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای زنان روستایی و عشایری جنوب کرمان اظهار داشت:هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد زمینه و شرایط مناسب جهت رشد و بهبود تولیدات زنان روستایی و عشایر،شناساندن توانمندی ها و نقش سازنده زنان بهره بردار در تولید محصولات گواهی شده،ایجاد ارتباط و تعامل با مسئولان جهت رفع مشکلات تولیدکنندگان زن روستایی و عشایر و همچنین به دست آوردن بازارهای جدید جهت ارائه تولیدات زنان روستایی می باشد. 

سعیدبرخوری،با اشاره به نقش موثر زنان روستایی و عشایر گفت:در منطقه جنوب کرمان زنان روستایی و عشایر همگام با مردان در امر تولید و فرآوری محصولات کشاورزی و صنایع دستی فعالیت دارند .

وی افزود:در همین راستا واحد زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی در تلاش است که از زنان روستایی و عشایر حمایت نمایدتا زمینه رونق این بخش و همچنین اشتغال و درآمدزایی زنان و به تبع آن پیشرفت و توسعه منطقه فراهم گردد.
 
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان نیزگفت: این نمایشگاه طی روزهای۱۳ و ۱۴آذرماه در محل سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان دایر می باشد. 

فریدون افشارمنش،با اشاره به طرح های اجرا شده در واحد زنان روستایی و عشایر سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان عنوان کرد:در راستای حمایت و توانمند سازی زنان روستایی و عشایری تعداد ۵۰۰ نفر زن تسهیلگر روستایی در سطح روستاهای جنوب کرمان انتخاب و آموزش دیده اند که از سال ۸۷ تاکنون ۲۹ صندوق اعتبار خرد زنان روستایی و ۱۰ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری ایجاد شده و در حال حاضر تعداد ۱۲۰۰ نفر عضو در روستاهای جنوب کرمان مشغول به فعالیت هستند که با انعقاد تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید،اکثریت صندوقهای اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری منطقه از تسهیلات این صندوق بهره مند شده اند.

وی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی زنان در توسعه کشاورزی پایدار گفت:طرح توانمندسازی زنان در زمینه های مدیریت ضایعات کشاورزی،تولید کمپوست و تولید محصول گواهی شده و استاندارد در منطقه اجرا شده که تا کنون تعداد ۱۴زن بهره بردار موفق به کسب گواهی استاندارد شده اند .

وی افزود:همچنین طرح نوغانداری و توسعه توتستان ها با مشارکت زنان روستایی و عشایری در منطقه اجرا شده  که از سال ۹۸ تا کنون ۱۰۰ نفر از اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی آموزش دیده اند که در نهایت ۶۰۰ کیلوگرم پیله کرم ابریشم جهت تبدیل به نخ ابریشم تولید و به فروش رسیده است.

افشارمنش،با اشاره به اجرای طرح تولید عسل و سایر تولیدات زنبور عسل عنوان کرد:در راستای اجرای این طرح از سال ۹۹ تا کنون تعداد ۲۰ نفر از زنان زنبور دار جنوب کرمان در زمینه تولید عسل و سایر تولیدات زنبور عسل نظیر ژل رویال،بره موم،زهر زنبورعسل، گرده، پرورش ملکه و... آموزش دیده اند.

مدیرهماهنگی ترویج  سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان با اشاره به توانمندی ها و فعالیت های زنان روستایی و عشایر گفت:تعدادی از زنان روستایی و عشایر جنوب کرمان موفق به کسب رتبه نمونه ملی و استانی شده اند که از جمله آنها فهیمه مجاز دلفاردی زن نمونه عشایری کشوری در سال ۹۸،محبوبه عبداله پور زن نمونه کارآفرین کشوری در سال ۹۹ و همچنین تعدادی از زنان در زمینه مدیر عامل صندوق اعتبارات خردزنان،زن کارآفرین،زن تسهیلگر توسعه روستایی ،زن نمونه در قالب مشاغل خانگی به عنوان نمونه استانی انتخاب شده اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها