فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به آمریکایی‌ها همانگونه که قبلا گفته‌ایم دوباره می‌گوییم که تا فرصت دارید از جغرافیای اطراف ما با همین ذلتی که در آن هستید بیرون بروید وگرنه بدتر از افغانستان اخراج می‌شوید و مجبور به فرار خواهید شد.
کد خبر: ۱۳۵۰۸۴۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، سردار اسماعیل قاآنی، پنجشنبه در آیین گرامیداشت سرلشکر شهید رسول استوار محمودآبادی در شیراز افزود: این راه محتوم شماست، بدانید که دورانی که هرکاری می‌خواستید انجام می‌دادید گذشته، دوره بزن در رو گذشته و اگر زدید باید بایستید و پاسخ آنرا به شدیدترین شکل ممکن دریافت کنید.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها ۲۰ سال در افغانستان جنگیدید، به کجا رسیدند؟ آمریکایی‌ها جنایتکار، مکار و حیله گر هستند، در شکستی که سال گذشته در افغانستان خوردند آنقدر مسائل حاشیه‌ای و فرعی پیش کشیدند تا دنیا متوجه نشود که چه افتضاحی به بار آوردند، شکست در افغانستان بالاترین شکست در قرن اخیر برای آمریکایی‌ها بود.

او افزود: آمریکایی‌ها از این جنگ‌ها سود می‌برند، آن‌ها کاسبی جنگ می‌کنند، هنوز از کویت و عراق بابت دفاعی که از کویت در مقابل حمله عراق (سال ۱۹۹۰) کردند که شاید یک ماه هم طول نکشید پول می‌گیرند، اما در افغانستان و عراق دوره جدید، خودشان آمدند و گفتند که جهان تک قطبی است و کسی کاری نمی‌تواند بکند و هر کاری بخواهیم انجام می‌دهیم، غافل از اینکه آن دوران گذشته است.

این آیین در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز و با حضور مسئولان استانی از جمله نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، استاندار و فرمانده سپاه فجر استان برگزار شد.

سردار قاآنی اظهار داشت: آمریکایی‌ها امروز بعد از ۲۰ سال جنگیدن درافغانستان، تازه به پشت میز مذاکره رسیدند و در مذاکره هم جنایت و خیانت کردند و این مسائل را برای مردم افغانستان به وجود آوردند، اما مردم افغانستان قطعا این دوره را هم با عزت پشت سر خواهند گذاشت.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها ۲۰ سال در افغانستان حکومت درست کردند، حکومتی که نتوانست ۲۰ روز مقاومت کند و آدم‌های خودشان را هم نتوانستند از فرودگاه کابل خارج کنند، در حالی که دیدیم در جبهه مقاومت در سوریه و عراق بچه‌هایی که در مکتب انقلاب اسلامی درس آموخته‌اند چگونه از آب و خاکشان دفاع کردند.

شهدای ما، معلم مکتب عزت و سربلندی در سراسر دنیا هستند

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهدا را معلم و استاد مکتب عزت و سربلندی در سراسر دنیا دانست و گفت: این شهدا علاوه بر اینکه در میدان نبرد می‌جنگیدند، درس عزت و سربلندی نیز می‌دادند.
وی ادامه داد: مکتبی که شهدای والامقام استاد و معلم آن بودند، همچنان در سراسر عالم دانشجو می‌پذیرد.
سردار قاآنی اظهار داشت: همین عزت اسلامی و احساس وظیفه دینی بود شهدا را از خانه بیرون کشاند و به هزاران کیلومتر آنطرف‌تر برای کمک به برادران دینی برد و این یک جنگ بسیار عزت مدارانه و با نشاط است.
او بیان کرد: همه از سرزمین و خاک خودشان دفاع می‌کنند، اما گام بلندتر این است که در ورای مرز‌ها از مظلومانی که به آن‌ها تعرض شده دفاع کنی و امروز حرکت انقلاب اسلامی به اینجا رسیده و پیام شهدای ما در عمل در این نقطه قرار گرفته است.

شهید استوار هر کجا که کاری بر زمین بود، می‌پذیرفت

فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید استوار محمودآبادی و سایر شهدای مدافع حرم و انقلاب افزود: این شهید بزرگوار هر کجا که کاری بر زمین بود می‌پذیرفت، از فرماندهی قرارگاه در دوران جبهه و جنگ گرفته تا فرماندهی فاطمیون که بی ادعا می‌پذیرفت و کار جنگ و مقاومت را جلو می‌برد.
ادامه داد: این یک حرف شعاری نیست، ملت مظلوم و مقاوم فلسطین بیش از ۷۰ سال است از خانه خود بیرون رانده شده‌اند، اما آن‌ها از زمانی که رفاقت خود را با انقلاب اسلامی افزایش دادند روز به روز عزیز شدند.
سردار قاآنی بیان کرد: در عملیاتی که تابستان گذشته تحت عنوان عملیات سیف القدس در فلسطین اشغالی انجام شد، افزون بر سه هزار موشک از درون یک قطعه زمین محدود به سمت مواضع صهیونست‌ها که همه امکانات دنیا را در اختیار دارند شلیک و تمام این موشک‌ها هم در این جغرافیایی که بیش از ۱۰ سال محاصره بوده، ساخته شده است.
وی گفت: در جنگ ۳۳ روزه (سال ۲۰۰۶ میلادی) که حزب الله به صهیونیست‌ها می‌جنگید در یک نشست بین‌المللی، یک نفر از جانب صهیونیست‌ها مامور شد که پیامی را به وزیر خارجه ما برساند و آن پیام این بود که اگر یک موشک به تل آویو بخورد ما تهران را می‌زنیم و دیدیم که در عملیات سیف القدس بیش از ۱۰۰ موشک در تل آویو به زمین خورد، اما همه ظرفیت رژیم صهیونیستی جرات اینکه یک تهدید کند نداشت.
او افزود: چنین ظرفیتی را همین شهدا ایجاد کرده‌اند و در حالی که در غزه یک ایرانی هم حضور نداشت، اما فرهنگ شهدا اینگونه با بچه‌ها همراه بود و این ظرفیت فرهنگ ایثار و شهادت است و شهید سلیمانی جلودار این مسیر بود.
قاآنی اضافه کرد: وقتی از مکتب شهید سلیمانی سخن گفته می‌شود یعنی تربیت دانشگاهی که تولید همچین انسانی می‌کند و شهدایی مانند شهید استوار استاد این دانشگاه بودند و امروز در کشور فرماندهان و بزرگانی داریم که در این مکتب تلاش می‌کنند و این مسیر را با عزت جلو می‌برند.
وی گفت: در یمن قهرمان هم وقتی که بچه‌های مقاومت یمن با رژیم سعودی وارد جنگ شدند کمترین سلاح‌ها را در اختیار داشتند، اما در مقابل، همه مرتجعین عرب و حتی رژیم صهیونیستی که کمک هوایی می‌کرد به جلوداری رژیم فاسد سعودی جمع شدند که این‌ها را به زمین بزنند و همه ثروت و امکانات خود را میدان آورده و مصرف کردند به نحوی که امروز به کسری بودجه رسیده‌اند، اما به هیچ کجا نرسیدند.
فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: در این هفت سال، نیرو‌های مقاومت یمن هم کشور خود را به بهترین شکل ممکن اداره کرده و هم جنگیده‌اند.
سردار قاآنی اظهار داشت: امروز بچه‌های یمنی خودشان موشک با برد بیش از هزار کیلومتر و هواپیمای بدون سرنشین با برد بالای ۲ هزار کیلومتر می‌سازند، این‌ها فرزندان فرهنگ مقاومت هستند که با شهدای ما رفیق شده‌اند.
وی گفت: قطعا هرکس می‌خواهد عزیز شود و زندگی و مرگ عزتمندانه داشته باشد باید این راه را ادامه دهد.

سردار استوار محمودآبادی کیست؟

سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و هم رزم شهید سردار سلیمانی در دفاع از حریم اهل بیت (ع)، پانزدهم آذرماه ۱۳۹۹ پس از ۴۰ سال پاسداری و تحمل درد عوارض شیمیایی به درجه شهادت رسید.
این شهید سرافراز متولد شهرستان کوار و بزرگ شده در شیراز، از شاگردان و نزدیکان شهید محراب آیت‌الله دستغیب و از جوانان انقلابی شیراز بود که در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) در مقابل گروه‌های تکفیری، دوشادوش سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین همدانی در سوریه و عراق مجاهدت کرد.


سردار شهید عبدالرسول استوار محمودآبادی

سردار استوار محمودآبادی از ابتدای جوانی و با شروع دفاع مقدس عازم جبهه‌های غرب و جنوب شد و در لشکر ۱۹ فجر و تیپ مستقل ۳۵ امام حسن (ع) به عنوان فرمانده گردان، مسئول اطلاعات و عملیات لشکر، فرمانده تیپ مستقل به دفاع از کشور پرداخت و بار‌ها مجروح و مصدوم شیمیایی شد.
وی پس از دفاع مقدس، در عرصه‌های مختلف از جمله فرماندهی دانشکده علوم و فنون، مسئول آموزش و اطلاعات نیروی زمینی سپاه، موسس نیروی ویژه صابرین سپاه، فرمانده قرارگاه مدینه منوره در جنوب کشور، فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا در شمال‌غرب کشور، به دفاع از امنیت کشور پرداخت.
سردار استوار محمودآبادی در عرصه فرهنگی کشور مسئولیت مدارس سپاه را بر عهده گرفت و مسئول پیاده‌سازی الگوی طرح تحول و سند چشم‌انداز نظام آموزشی مدارس کشور شد.
او در آخرین ماموریت خود در کشور عراق، به ویروس کرونا مبتلا شد و به علت وخیم شدن صدمات ریه و سابقه شیمیایی بودنش، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
پیکر پاک این شهید والامقام دوشنبه ۱۷ آذرماه ۱۳۹۹ پس از اقامه نماز در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، بر دستان مردم شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) و همرزمانش تشییع و در گلزار شهدای دارالرحمه این شهر آرام گرفت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها