سرپرست معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز سیستان وبلوچستان از شناسایی و پلمپ 6 مرکز ضایعاتی خرید و فروش اموال مسروقه در زاهدان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۰۷۷۶

ابوالفضل احمدزاده در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت: طی چند ماه گذشته با توجه به ارائه الگوی صیانت از اموال و تاسیسات عمومی مورد استفاده مردم از طرف دادستانی مرکز استان و برگزاری کلاس‌های آموزشی و تخصصی با حضور روسای کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی، مدیران و مسئولان ادارات و نهادها و شرکت های متولی اموال و تاسیسات عمومی توسط این معاونت و همچنین الزام به تشکیل گشت های مشترک با محوریت مراقبت حداکثری، در سه ماه اخیر ۶ واحد ضایعاتی پس از شناسایی دقیق و احراز اینکه اقدام به خرید اموال مسروقه مرتبط با شرکت ها و تاسیسات عمومی مورد استفاده مردم می کردند با دستور قضایی پلمپ و پس از تکمیل تحقیقات مقدماتی به دادسرا معرفی شدند.

 

وی افزود: از ابتدای امسال نظارت پایدار و مستمر با مشارکت تمام نهادها و شرکت‌ها و اداراتی که به طور عمومی به مردم خدمت رسانی می کنند در دستور کار جدی دادستانی مرکز استان قرار گرفته و ضمن برگزاری جلساتی با محوریت نظارت و پیگیری حقوق عامه، به نحو صریح مطالبات به حق مردم از سوی مدعی‌العموم به اطلاع آنها رسیده و به صورت منظم هر ماه گزارش صیانت از اموال و تاسیسات از مدیران و مسئولان مربوطه گرفته می شود.

 

وی تصریح کرد: این کار کماکان ادامه دارد تا روند آماری سرقت و تخریب ها کاملاً روشن شده و اقدامات پیشگیرانه و صیانتی صورت بگیرد.

 

نماینده دادستان مرکز استان در صیانت از حقوق عامه تاکید کرد: وظیفه قانونی و شرعی دادستانی مرکز استان اقتضای آن را دارد که علاوه بر تعلیم آموزش های لازم به ضابطان عام و خاص دادگستری، به مدیران و مسئولان مربوطه نیز تذکراتی جدی بدهد که اموال و تاسیسات عمومی در اختیار آنها، امانت عمومی و شرعی بوده و در صورت احراز خیانت، یکایک آنها طبق دستورالعمل ترک فعل مدیران اقدام قانونی و قضایی متناسب صورت گرفته و به اطلاع عموم نیز رسانده می شود.

 

وی ادامه داد: تمام ضایعاتی ها و خریداران اشیای دور ریز و به اصطلاح "لاک" هوشیار باشند که به هیچ وجه این قبیل وسایل را که احتمال سرقتی بودن دارد خریداری نکنند.

انتهای پیام/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها