هم اکنون ۲ هزار و ۲۰ منطقه آسیب پذیر اجتماعی در کشور وجود دارد که پوشش این مناطق و ارائه خدمات و آموزش‌ها به ساکنان این محلات از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است
هم اکنون ۲ هزار و ۲۰ منطقه آسیب پذیر اجتماعی در کشور وجود دارد که پوشش این مناطق و ارائه خدمات و آموزش‌ها به ساکنان این محلات از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است
کد خبر: ۱۳۵۰۷۶۵
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ، رییس سازمان جوانان هلال احمر در همایش طرح ملی یاس (یاران آسیب ستیز)در مشهد گفت: در بیانیه گام دوم به موضوعات فرهنگی توجه ویژه شده و آسیب‌های اجتماعی از موضوعات مهم است که همه دستگاه‌ها باید بر اساس وظیفه خود به آن ورود کنند و عملکرد موثری هم داشته باشند. 
محمد گل فشان افزود: در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی اقدامات زیادی انجام شده، اما انجام اقدامات اجتماع محور سابقه‌ای ندارد و بناست با همکاری کمیته امداد در قالب برنامه اجتماع محور طرح ملی یاس برای این منظور اقداماتی انجام شود.
 
رییس سازمان جوانان هلال احمر گفت: در این راستا بعد از ارائه آموزش‌های لازم به علاقمندان مشارکت این طرح تیم‌های ۳۳ نفره تشکیل می‌شوند که یکی از مهمترین فعالیت‌های این تیم‌ها آموزش‌های امداد و نجات و آموزش حقوق شهروندی در میان افراد آسیب پذیر، کارآفرینی و توانمندسازی جوانان با اولویت کسب و کار خرد است. 
 
گل فشان افزود: در راستای بیانیه گام دوم و موضوع حفظ ارزش‌ها باید توجه ویژه داشت و لازم است تاکید شود که سابق بر این در زمینه آسیب‌های اجتماعی کار شده بود، اما عدم موفقیت موثر به دلیل اجتماع محورنبودن اقدامات بوده است.
 
وی اضافه کرد: پوشش کامل ۲ هزار و ۲۰ منطقه آسیب پذیر در کشور بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد و ما نیز در قالب اجرای طرح ملی یاس هدفمان خدمت است.
 
طرح ملی یاس (یاران آسیب ستیز) در قالب تفاهم نامه مشترک کمیته امداد امام خمینی و جمعیت هلال احمر کشور با هدف جذب دختران تحت پوشش کمیته امداد و حضور آنان در فعالیت‌های بشردوستانه و داوطلبانه است.
 
مددجویان کمیته امداد در طرح یاس از طریق هلال احمر آموزش می‌بینند و در صورت بروز حوادث و بحران می‌توانند خود، خانواده و اعضای محله را از گزند‌ها و آسیب‌های حوادث نجات دهند و به توانمندی لازم دست خواهند یافت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها