مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران خبر داد:

رکورد انتقال روزانه ۸۴۴ میلیون متر مکعبی گاز در آذر ماه

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران خبر داد

افزایش پلکانی تعرفه گاز برای مشترکان پرمصرف

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: براساس تعرفه‌های جدید، گازبهای مشترکانی که زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و مصرفشان در سه پله نخست قرار می‌گیرد، رایگان است و تعرفه گروه های بعدی که مصارف بیشتری دارند، به‌صورت پلکانی افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۳۵۰۷۵۵

به گزارش جام جم آنلاین، سیدجلال نورموسوی اظهار کرد: بر اساس بند «ب» ماده ۱ قانون هدفمندی یارانه‌ها، هیئت وزیران به تناسب نیازهایی که تشخیص دهد، می‌تواند قیمت حامل‌های انرژی را اصلاح کند که در این ارتباط، اعداد و ارقام مورد نیاز برای رایگان کردن گازبهای مشترکان کم‌مصرف دریافت می‌شود و به مقدار بخشودگی‌هایی که انجام شده است، هزینه مازاد از پله‌های بالاتر مصرف محاسبه و دریافت خواهد شد.

وی ادامه داد: با این حال مشترکان عادی و حتی مشترکان کمیته امداد و سازمان بهزیستی اگر از این سقف مصرف (از پله سوم) عبور کنند، مشمول پرداخت قیمت بیشتری می‌شوند که در پله چهارم ۴۰ درصد افزایش نسبت به پلکان سوم است و به همین ترتیب تا پله دوازدهم همینطور ۴۰ درصد افزوده شده تا در مرحله آخر به ۱۹۵۵ تومان می‌رسد.

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در بند «ی» تبصره ۸ به این نکته اشاره شده که بقیه پلکان که به اصطلاح پرمصرف و بدمصرف نام گرفته‌اند، باید مبالغ کسری این بخشودگی را جبران کنند، گفت: با محاسبات انجام‌شده و تأکید مجدد در ادامه بند «ی»، مقدار دریافتی از مشترکان پرمصرف نباید کمتر از آن مبلغ بخشودگی باشد که بی‌شک با پیش‌بینی‌های لازم، هم این مسئله جبران می‌شود و هم شاید مقدار مصرف مردم با توجه به همین فرهنگ کاهش یابد.

طبق اعلام وزارت نفت، نورموسوی با اشاره به اینکه سرمای زودرس امسال، گستره سرما و در نتیجه مقدار مصرف را بیشتر کرده است، تصریح کرد: آمارهای ما نشان می‌دهد که با ورود یک جبهه هوای سرد، مصرف گاز کشور تا ۵۳۶ میلیون مترمکعب در بخش خانگی، تجاری و صنایع خرد افزایش یافت و این در حالی است که با توجه به تغییرات دمایی، مصرف اکنون به حدود ۴۷۵ میلیون مترمکعب در روز رسیده که نسبت به دوره مشابه سال‌های گذشته، افزایشی ۲۵ درصدی داشته که رقم قابل توجهی است.

وی یکی از ابزارهای کنترل مصرف را ابزار قیمتی دانست و ادامه داد: البته برای مدیریت مصرف، ابزارهای غیرقیمتی هم وجود دارد که مهم‌ترین آن، بحث فرهنگی است. پیش‌بینی ما این است که در این بخش بازیافت انرژی مطلوبی از اصلاح نرخ داشته باشیم که بی‌شک تحقق پیدا می‌کند، ضمن اینکه عامل قیمتی نیز به‌طور حتم بازدارندگی دارد و هیچ شکی در آن نیست.

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در پایان بار دیگر از مردم خواست که با رعایت الگوی مصرف بهینه، شرکت ملی گاز ایران را در انتقال پایدار و ایمن گاز طبیعی در طول فصل سرد سال، همراهی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها