رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

مقاومت با تحریم و محاصره تضعیف نمی‌شود

پیروزی‌ های غرورآفرین رزمندگان یمنی در میدان نبرد با متجاوزان سعودی و اماراتی، یکی پس از دیگری در حال رقم خوردن است.
کد خبر: ۱۳۵۰۶۶۴

آزادی ۱۴شهر استان مارب توسط ارتش یمن و جبهه مقاومت، به معنای آن است که شمارش معکوس برای آزادسازی کامل مارب و متعاقبا پیروزی نهایی آغاز شده است.

این پیروزی‌های بزرگ در حالی رقم می‌خورد که در سال ۲۰۱۴میلادی، محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی و همراهانش به کاخ‌سفید، وعده فتح یکماهه یمن را داده بودند؛ وعده‌ای که اکنون پس از هفت سال به صورت کاملا معکوس تحقق پیدا کرده است.

بدون شک، پیروزی جبهه مقاومت در یمن، نماد و نشانه‌ای دیگر در خصوص پویایی گفتمان مقاومت در منطقه محسوب می‌شود.

اصلی‌ترین هدف دشمنان، امنیت منطقه و جهان اسلام در برهه فعلی، ایجاد گسست میان مسلمانان و از بین بردن استراتژی‌های موجد و مقوم گفتمان مقاومت است.

برخی دشمنان، مواجهه آشکاری را در تقابل با گفتمان مقاومت در پیش گرفته و برخی دیگر، به راهکارهای غیرنظامی و مدرنی روی آورده‌اند که بر اساس محاسبات آنها، اتصالات محور مقاومت را سست کند.

دشمنان مقاومت درصددند ضمن دفرمه کردن استراتژی‌ها و ثوابت بازی جبهه مقاومت در قبال منطقه و جهان، استراتژی‌های جدید و خطرناکی را جایگزین آنها کند. نخستین گام دشمنان نظام در این مسیر، قابل معامله جلوه دادن اصول گفتمانی جبهه مقاومت است.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران و دیگر اضلاع محور مقاومت هرگز بر سر اصول، مبانی و ثوابت گفتمانی و منطقه‌ای خود با دشمنان مصالحه نخواهند کرد. آنچه امروز در یمن می‌گذرد، مصداقی بارز از همین قاعده است.

امروز آنچه برای سعودی‌ها و اماراتی‌ها موضوعیت دارد، کاهش هزینه‌های شکست در یمن است نه پیروزی در این جنگ. جبهه مقاومت یمن توانست در وهله اول، معادلات جاری در منطقه را رصد کند و بر پایه این رصد و پایش هوشمندانه، مهم‌ترین اقدام را در میدان نبرد با دشمنان صورت دهد.

پیروزی اخیر در یمن نه تنها جنس عملیاتی، بلکه فراتر از آن جنس گفتمانی و فرهنگی دارد. یکی از اصلی‌ترین راهکارهایی که دشمنان در مواجهه با گفتمان مقاومت و متعلقات آن مدنظر قرار می‌دهند، پیچیده‌سازی صحنه بازی است.

در این استراتژی، دشمنان سعی دارند با تکثیر روش‌های آسیب‌زا در قبال یک ساختار گفتمانی و سیاسی پویا، افراد و مخاطبان آن ساختار را دچار سردرگمی و چندگانگی کنند.

قراتر از آن، آمریکا و رژیم‌اشغالگر قدس همواره در طول دهه‌های گذشته و اخیر سعی کرده‌اند ضریب آسیب‌پذیری خود در نظام بین‌الملل را در حد صفر تقلیل و جلوه دهند.

این در حالی است که مصادیق آسیب‌پذیری تل‌آویو و غرب در مواجهه با جبهه مقاومت فراوان است. با این حال، گروه‌های مقاومت ثابت کرده‌اند دشمنان به مراتب آسیب‌پذیرتر از آن چیزی هستند که القا می‌شود.

حنیف غفاری - دبیر گروه بین‌الملل روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها