مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی:

حل مشکل تامین آب شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی:

دریاچه ارومیه ۲ میلیارد مترمکعب از حجم آبی خود را از دست داد

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از کاهش دو میلیارد و ۱۳ میلیون مترمکعبی حجم آب موجود دریاچه خبر داد و گفت:هم‌اینک حجم آبی دریاچه به دو میلیارد و ۴۵ میلیون مترمکعب رسیده است.
کد خبر: ۱۳۵۰۶۵۳
دریاچه ارومیه ۲ میلیارد مترمکعب از حجم آبی خود را از دست دادیاسر رهبردین در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم درارومیه، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و با اشاره به کاهش تراز آن اظهار داشت: هم اکنون تراز دریاچه ارومیه 1270.56 متر است که نسبت به مشابه سال گذشته که 1271.22 متر بود کاهش را نشان می‌دهد.
 
وی با اشاره به کاهش یک هزار و 683 کیلومترمربعی دریاچه ارومیه تصریح کرد: هم اینک دریاچه ارومیه یک هزار و 777 کیلومترمربع وسعت دارد در حالی که در مشابه سال گذشته وسعت سه هزار و 460 کیلومترمربعی داشته است.
 
مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از کاهش دو میلیارد و 13 میلیون مترمکعبی حجم آب موجود دریاچه خبر داد و گفت: براساس آخرین وضعیت حجم آبی دریاچه ارومیه، حجم آبی نگین آبی آذربایجان که در سال گذشته چهار میلیارد  و 58 میلیون مترمکعب بود هم اکنون به دو میلیارد و 45 میلیون مترمکعب رسیده است.
وی بیان کرد: همچنین تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه در وسعت، کاهش دو هزار و 858 هزار کیلومترمربعی و در حجم آبی کاهش 13 میلیارد و پنج میلیون مترمکعبی داشته است.
 
رهبردین در ادامه با اشاره به کاهش 98 درصدی بارش‌های کل استان نسبت به سال گذشته افزود: در این راستا در حوضه آبریز ارس شاهد کاهش 50 درصدی و در حوضه آبریز دریاچه ارومیه شاهد کاهش 99 درصدی نزولات جوی بوده‌ایم.
 
وی اظهار داشت: از ابتدای سال آبی در حوضه آبریز ارس 42.1 میلی‌متر، دریاچه ارومیه 41.4، حوضه زاب 67 میلیمتر و در کل استان 43 میلی‌متر بارش را شاهد بوده‌ایم.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها