بر اساس ارزش فروش محصولات در هفته گذشته اعلام شد:

شرکت پالایش نفت اصفهان نخستین شرکت برتر بورس کالا شد

رئیس پالایشگاه نفت سپاهان گفت:پالایشگاه نفت سپاهان سالانه ظرفیت تولید ۲۰۰ هزارتن انواع روغن رادارد و به سایر کشورها صادر می کند
کد خبر: ۱۳۵۰۳۲۰

به گزارش جام جم آنلاین اصفهان،محمد حسن وفایی بعد از ظهر یکشنبه در آیین رونمایی و افتتاح سالن شهید سپهبد قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه برخی از پالایشگاه ها واحد روغن سازی و برش روغنی نفت خام را به روغن موتور تبدیل می کنند، اظهار داشت:پالایشگاه آبادان،تهران و اصفهان جزو شهرهایی دارای روغن سازی هستند اما این شرکت در سال ۸۱ به دلیل بدهی دولت به صندوق بازنشستگی صنعت نفت داشت، واحد تولید روغن را به دولت واگذار کرد.

وی با اشاره به اینکه واحد روغن سازی پالایشگاه اصفهان در دهه 80 راه اندازی شد،افزود:این شرکت با نام نفت سپاهان به صندوق بازنشستگی نفت واگذار شد که سه فرآورده اصلی روغن پایه(تهیه روغن موتور، رابر ها برای لاستیک سازی،باکس نفتی) می شود.

رئیس پالایشگاه نفت سپاهان با اشاره به 131 نفر نیروی انسانی و تشکیل اداره های مختلف، تصریح کرد: ظرفیت پالایشگاه نفت سپاهان در ابندای راه ۴۰۰ هزار تن خوراک بود که در راه توسعه اکنون به 750 هزار تن رسیده که 200 هزار تن آن انواع روغن های موتور تولیدی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر گروه روغن پایه سه را تولید می کنبم و این پالایشگاه یکی از بهنرین پالایشگاه ها در غرب آسیا و جزو صادر کنندگان منطقه است که ظرفیت زیاد ی در سال و بیش از نیاز کشور را دارد.
وفایی با اشاره به چهار شرکت تولید کنده روغن پایه در کشور گفت: مجموع تولید این شرکت ها را این شرکت تولید و بخش عظیم تولید خود معادل دو سوم را به کشورهایی همچون دوبی،چین،آفریقا و به طور محدود به اروپا صادر می کند.

وی بیان داشت: ما جزو صنایع پاک هستیم و آنالیز صنایع این شرکت تحت نظر اصفهان است ضمن اینکه بخشی از تولیدات نیز در بورس عرضه می شود.

وفایی بیان داشت: آب در این مجموعه با پالایشگاه مشترک است و بعضا در این زمینه با مشکل کمبود آب مواجه هستیم.

محمد علی فلاح فرمانده بسیح وزارت نفت نیز در این نشست با اشاره اینکه زنده نگهداشتن یاد شهدا تفکر نشات گرفته ازروحیه ایثار، شهادت و تفکر بسیجی است،اظهار داشت:ما وظیفه داریم یاد شهدا را هر آینه زنده نگهداشته و نسل به نسل پر بار تر از قبل به نسل بعد منتقل کنیم.

وی با اشاره به پشت سر گذاشتن گام نخست انقلاب و شرایط سخت حاکمیتی آن زمان و مقاومت مردم افزود:ما در گام دوم انقلاب با همان روحیه بسیجی حاکم اما مستحکم تر با پشت سر گذاشتن انواع تحریم ها و هشت سال دفاع مقدس دولت دست در دست ملت گذاشته و در برابر شرایط سخت ایستادگی به موفقیتهایی همچون ساخت موشک نقطه زن با برد 2 هزار کیلومتر دست یافته ایم.

فرمانده بسیح وزارت نفت تصریح کرد: آینده روشن ما در گرو یکدلی مردم است و دول غربی با همین تحریم های ناجوانمردانه دست دیپلمات های ما را می خواهند خالی کنند که قطعا تفکر ایثار و شهادت می تواند این مکتب را زنده نگه دارد.

وی با تاکید به اینکه بسیج مرز نمیشناسد،ادامه داد: قطعا شاکله و فضا در کوجه و محله های ما نیز باید بیانگر نماد ایثار و شهادت باشد.

فلاح گفت: امروز ما در جنگ اقتصادی به سر می بریم و به عنوان سربازان نظام باید تمام مشکلات با پشتوانه تفکر ایثارگری حاکم به پیش ببریم تا موفق باشیم.

در این مراسم افتتاحیه از خانواده های شهدا نیز قدردانی شد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها