مدیرکل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس استان کرمان خبرداد:

اعتبار1700میلیارد تومانی سفرریاست جمهوری برای تکمیل مدارس کرمان 

مدیرکل آموزش ‌و پرورش کرمان از برگزاری بیست و سومین مانور ایمنی و زلزله در مدارس سراسر استان کرمان خبردادو گفت:هدف از این مانور ارائه آموزش مهارت‌ لازم به دانش آموزان هنگام وقوع زلزله است.
مدیرکل آموزش ‌و پرورش کرمان از برگزاری بیست و سومین مانور ایمنی و زلزله در مدارس سراسر استان کرمان خبردادو گفت:هدف از این مانور ارائه آموزش مهارت‌ لازم به دانش آموزان هنگام وقوع زلزله است.
کد خبر: ۱۳۵۰۲۰۹
برگزاری بیست وسومین مانور سراسری ایمنی و زلزله در مدارس استان کرمانبه گزارش جام جم آنلاین کرمان؛احمد اسکندری نسب،ابراز داشت: هدف از برگزاری این مانورها ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان برای آمادگی آن‌ها هنگام زلزله است.

وی افزود:در سال ۱۳۹۹به دلیل شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی مدارس و برگزاری کلاس های آموزشی به صورت مجازی، تغییراتی در روند اجرای مانور ایجاد شد‌؛امسال نیز به دلیل ادامه شرایط پاندمی پیش بینی های لازم در برنامه های اجرایی صورت گرفته است و مانور امسال با شعار«آمادگی در برابر زلزله در شرایط پاندمی»برگزار شد.

وی افزود:با توجه به اعلام ستاد بحران در شش ماهه ابتدای سال جاری بیش از ۴۰۰ زمین‌لرزه یک تا ۵ ریشتری در استان به ثبت رسیده است و غیرقابل پیش‌بینی بودن زلزله، لزوم آمادگی افراد را می‌طلبد. 

اسکندری نسب،عنوان کرد:طبق آمار نوسازی مدارس،۲۳ هزار و ۵۱۴ کلاس درس در استان داریم که ۱۲ هزار و ۵۳۱ کلاس نیازمند مقاوم‌سازی هستند و این مسئله اهمیت آموزش دانش‌آموزان در مواجهه با بحران و حوادث طبیعی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ارائه نحوه صحیح امدادرسانی به دانش آموزان می‌تواند طیف وسیعی از خانواده‌ها را با مفاهیم امدادرسانی آشنا کند،افزود:دانش آموزان در این مانورها کمک به هم‌نوع و نحوه مدیریت بحران را فرا خواهند گرفت و دانستن این موارد به کاهش خسارات تلفات جانی و مالی در شرایط زلزله بسیار کمک می‌کند.

مدیر کل آموزش ‌و پرورش استان کرمان با بیان اینکه تلاش شد تا در همه مدارس مانورهای ایمنی و زلزله برگزار شود،افزود:با توجه به اینکه یادگیری مهارت‌های لازم پیرامون پناه گیری صحیح هنگام زلزله ضروری است،لذا یکی از اهداف این مانور معرفی نقاط امن مدارس برای دانش آموزان بود.

اسکندری نسب،با بیان اینکه علاوه بر دانش آموزان معلمان نیز در این مانور شرکت کردند،تصریح کرد:نحوه امدادرسانی به مصدومان و دانستن موارد ایمنی برای همه افراد ضروری است که امیدواریم دانش آموزان این دانسته‌های خود را بتوانند به خانواده‌ها انتقال دهند و شاهد آگاهی بخش بزرگی از جامعه باشیم.

وی ادامه داد:در استانی زندگی می کنیم که بی تاثیر از بلایایی طبیعی نیست و امکان وقوع هر نوع حادثه‌ای از جمله زلزله وجود دارد،بنابراین این مهم می‌طلبد تا مهارت‌های صحیح مدیریت بحران به گروه‌های مختلف توسط گروه‌های امدادی و معلمان آموزش داده شود.

برپایه این گزارش مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن-جامعه تاب آور»در مدارس سراسر استان کرمان برگزار شد و دبیرستان پیامبر اعظم (ص) ناحیه دو کرمان میزبان مسئولان استانی در برگزاری این مانور بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها