مدیر کل بانوان استانداری ایلام:

زنان ایلام نقش مهمی در دفاع مقدس داشتند

اجلاسیه زنان و کودکان شهید استان ایلام و در راستای برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام با حضور مسئولان نظامی، دستگاه های اجرایی، خانواده های معظم شهدا و جمع زیادی از بانوان استان در محل برگزاری کنگره واقع در بوستان جنگلی چغاسبز برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۵۰۱۲۹

مدیر کل بانوان استانداری ایلام  در این اجلاسیه گفت: زنان ایلامی در دوران انقلاب اسلامی به عنوان مبارز، حمایت گر و مشوق مردان بودند و در دفاع مقدس نیز از رسالت و نقش آفرینی خود در پشت جبهه ها غافل نشدند.

زینب شیرخانی افزود: زنان ایلام نقش مهمی در دفاع مقدس داشتند و با درایت و غیرت و حمایت در پشت جبهه ها توانستند در دفاع از کشور یک پیروزی قدرتمندانه ای را رقم زنند و حتی تعدادی از این زنان نیز مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی یادآور شد: زنان ایلامی با یادآوری رفتار و سیره حضرت زهرا و حضرت زینب (س) و دیگر زنان قهرمان صدر اسلام به وظیفه انسانی و الهی خویش در طول دوران دفاع مقدس عمل کردند و صبوری، عزم، همت و ایثارگری و کمک رسانی آنها باعث تغییر موازنه های جنگ شد.

وی تاکید کرد: آرامشی که امروز داریم حاصل خون شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و شهدای سلامت است که جان شیرین شان را برای آسایش امروز ما فدا کردند و ما به این خون های ریخته و جان های از دست رفته مدیون هستیم.
 
سردار جمال شاکرمی نیز  اظهار داشت: همه اقشار مردم از نقاط مختلف استان با اطلاع یابی از برگزاری کنگره، همچون زمان جنگ تحمیلی به میدان آمدند و هرکدام برای باشکوه تر برگزار کردن کنگره مشارکت کردند.
 
وی افزود: با وجود شرایط کرونا اما یادواره ها و اجلاسیه های باشکوهی در استان برگزار شده که نمونه بارز و باشکوه آن را در اجلاسیه بزرگ ایلات و عشایر در شهرستان ملکشاهی شاهد بودیم.

شاکرمی به دیدار اعضای کنگره با رهبر انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: نقطه عطف کنگره دیدار با رهبر معظم انقلاب بود و نگاه زیبای ایشان به رشادت های مردم استان ایلام و وقایع جنگ تحمیلی در این استان قابل توجه بود.

وی ادامه داد: زنان ایلامی زمان جنگ تحمیلی پا به پای مردان در صحنه بودند و آوارگی و سختی های زیادی را متحمل شدند و بمباران ها ۳۵۶ زن شهید را از ما گرفت و این اوج مظلومیت این استان را نشان می دهد.

برگزاری سرود چند زبانه، نمایش گوش برها با محوریت زنان ( یک پرده از ۲۰ پرده ای سینمایش رقص پرچم)، تصویرگری زنده یکی از شهدای زن دفاع مقدس توسط هنرمند نقاش ایلامی، تشیع پیکر یک شهید گمنام توسط بانوان، بازدید مدعوین از نمایشگاه فرهنگی و رزمی کنگره از جمله بخش های این اجلاسیه بود
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها