رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا گروه طالبان را که هم اکنون زمام امور افغانستان را به دست دارد به رسمیت نمی‌شناسد.
کد خبر: ۱۳۵۰۱۰۸

به گزارش جام جم آنلاین، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، اعلام کرد که اتحادیه اروپا، جنبش طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد.

رئیس کمیسیون اروپا با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت: «اتحادیه اروپا طالبان را که با خشونت به روی کار آمده است را به رسمیت نمی‌شناسد. اما ما باید از فروپاشی قریب الوقوع اقتصادی و اجتماعی که افغانستان با آن مواجه است جلوگیری کنیم و در کنار مردم افغانستان باشیم.»

وی همچنین با اشاره به کمک‌ های بشر دوستانه ارائه شده به مردم افغانستان، تاکید کرد: «اتحادیه اروپا به تعامل با کشور‌های منطقه ادامه خواهد داد. به همین دلیل است که ماه گذشته بسته‌ای به ارزش ۱ میلیارد یورو، شامل ۳۰۰ میلیون یورو کمک‌های بشردوستانه را اعلام کردیم.»

پیش از این نیز روسیه، آمریکا، ژاپن، کانادا، فرانسه و انگلیس اعلام کرده‌بودند که قصد ندارند حکومت طالبان را به رسمیت بشناسند.

با خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان بعد از ۲۰ سال، طالبان در ۱۵ اوت با ورود به کابل توانست افغانستان را به کنترل خود دربیاورد و در اواخر ماه سپتامبر دولت موقت جدید خود را اعلام کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها