با افزایش دوبرابری تخصیص آب شرب استان، 250هزار نفر از مردم استان البرز تا بهار سال آینده از آب تصفیه شده سد طالقان بهره مند می شوند.
کد خبر: ۱۳۴۹۸۳۳
سهم البرز از آب سد طالقان دو برابر می شودبه گزارش جام جم آنلاین البرز، مهندس ذوالفقار مهدی زاده مدیرعامل آبفای البرز با اعلام این خبر گفت: با بهره برداری  از واحد سوم تصفیه خانه آب شماره 2 کرج،تا بهار سال آینده 250 هزار نفر از ساکنان کرج،رجایی شهر،مهرشهر،کمالشهر و فردیس از آب سد طالقان بهره مند خواهند شد.
وی افزود: به دنبال افزایش  حقابه البرز از سد طالقان از 55 به 110 میلیون متر مکعب که در سال 99 و از سوی وزارت نیرو با آن موافقت شد،عملیات احداث سومین واحد از تصفیه خانه آب شماره 2 کرج آغاز و هم اکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی ظرفیت این واحد از تصفیه خانه را 500 لیتر بر ثانیه ذکر کرد و گفت:با کاهش آبدهی چاه ها و کمبود منابع آب زیرسطحی  در این استان، آبفای البرز برای افزایش حقابه استان البرز از آب سدهای طالقان و کرج،پیگیر بوده است؛ در حالی که هم اکنون تامین نیازهای آبی استان از طریق منابع زیرزمینی 75 و منابع سطحی 25 درصد است،با بهره برداری از واحد سوم این تصفیه خانه ،این نسبت به 31 درصد افزایش خواهد یافت که پیامد آن رشد کیفی آب شرب و حفظ ذخایر آسیب دیده و ارزشمند سفره های زیرزمینی و جلوگیری از نشست زمین در کل استان خواهد بود. مهندس مهدی زاده در پایان گفت:این طرح آبرسانی با اعتبار 500 میلیارد ریال و در مدت 15 ماه به اتمام  می رسد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها