هم‌زمان با سفر تحریک‌آمیز گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی به تایوان، ارتش چین در تنگه تایوان عملیات گشت آمادگی رزمی برگزار کرد.
کد خبر: ۱۳۴۹۸۰۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، هم‌زمان با دیدار تحریک‌آمیز چند قانون‌گذار آمریکایی با مقامات تایوان، ارتش آزادی‌بخش چین گشت آمادگی رزمی برگزار کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی فرماندهی حوزه شرق ارتش چین روز شنبه با تأکید بر ضرورت انجام این مأموریت گفت، تایوان بخشی از چین است و محافظت از حق حاکمیت و تمامیت ارضی آن «وظیفه مقدس» ارتش چین است.

این مقام چینی افزود، فرماندهی شرق همچنان هوشیاری خود را در برابر «مداخلات» نیروهای خارجی و اقدامات جدایی‌طلبان حفظ می‌کند.

او در ادامه گفت، این عملیات گشت آمادگی رزمی با مشارکت نیروهای هوایی و زمینی در مسیر تنگه تایوان انجام شد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع تایوان روز گذشته (جمعه) اعلام کرد هشت هواپیمای جنگی چین از جمله دو بمب‌افکن قادر به حمل بمب اتمی وارد حریم دفاع هوایی تایوان شده‌اند.

این عملیات نظامی در حالی انجام شده که گروهی پنج نفره از قانون‌گذاران آمریکایی برای دومین بار طی یک ماه وارد تایوان شده‌اند.

این هیأت در دیدار با رئیس جمهور این کشور «تسای اینگ وِن»، از این جزیره به عنوان «نیروی خیر» در جهان تمجید کرد و گفت که در دوران ریاست وی روابط با آمریکا پربارتر از چندین دهه گذشته بود.

«مارک تاکانو» رئیس کمیته امور کهنه سربازان مجلس نمایندگان که هدایت این هیأت را برعهده داشت، طی دیدار با تسای در دفتر او، گفت که آنها در منطقه هستند تا به شرکا و متحدان یادآوری کنند که مسئولیت مشترک در قبال یک حوزه اقیانوس هند-آرام آزاد و امن، قوی‌تر از همیشه باقی ماند.

کن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

این سفر در حالی است که «وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین با بیان اینکه هیچ جایی برای سازش در مورد تایوان وجود ندارد، تاکید کرد واشنگتن نباید در این موضوع توهم داشته باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها