وزارت دفاع چین حملات هوایی آمریکا علیه غیرنظامیان سوری را لکه ننگی در تاریخ حقوق بشر توصیف کرد و از واشنگتن خواست به خانواده‌های قربانیان غرامت پرداخت کند.
کد خبر: ۱۳۴۹۶۹۷

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت دفاع چین روز پنجشنبه اعلام کرد آمریکا باید به خانواده‌های قربانیان حملات هوایی در سوریه غرامت پرداخت کند.

به نوشته خبرگزاری «شینهوآ»، «وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع ملی چین با اشاره به اینکه عاملان این کشتار غیرنظامیان باید محاکمه شوند گفت: «جان سوری‌ ها نیز اهمیت دارد».

این مقام چینی افزود، این حملات هوایی که جان غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان را گرفت، نمایشی از تکبر، دورویی و استانداردهای دوگانه آمریکا در قبال مسائل حقوق بشری بود.

کیان در ادامه، این حمله را «لکه ننگ و مایه شرم» در تاریخ حقوق بشر توصیف کرد و از آمریکا درخواست کرد از مداخله در امور داخلی دیگر کشورها خودداری کرده و با احترام به حقوق بشر، از تکرار تراژدی‌های مشابه جلوگیری کند.

آمریکایی‌ها که به بهانه مبارزه با داعش در سوریه حضور نظامی دارند، در سال ۲۰۱۹ طی یک حمله هوایی جان ده‌ها شهروند سوری را گرفتند. در این حادثه، جنگنده اف ۱۵ آمریکایی، بمبی دویست کیلویی بر روی تجمعی در کنار رودخانه را که اغلب زن و کودک بودند انداخت. این جنگنده برای اطمینان از اینکه بازمانده‌ای باقی نمانده باشد دو بمب یک تنی دیگر در این نقطه رها کرد.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، در این حادثه حدود هفتاد غیرنظامی سوری جان خود را از دست دادند و هیچگاه تحقیقات مستقلی درباره آن صورت نگرفت.

چندی پیش سخنگوی وزارت خارجه چین در این‌باره گفت، چه در عراق، چه سوریه و چه افغانستان، حقایق بارها و بارها ثابت کرده‌اند که ایالات متحده با تحمیل اجباری دموکراسی و ارزش‌های خود به دیگران، به جای ثبات و رفاه، آشفتگی و هرج و مرج را برای جهانیان به ارمغان می‌آورد. ایالات متحده اعتبار حقوق بشر و دموکراسی خود را کاهش داده و دموکراسی آمریکایی مدتهاست که ورشکسته شده است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها