معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت ارشاد:

رویکرد وزارت ارشاد در دولت سیزدهم حمایت جدی از صنعت بازی های رایانه ای است

گزارشی از برگزاری سومین رویداد سراسری فعالان فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین

رقابت دو روزه ۱۰۸ تیم

به مناسبت آغاز هفته بسیج مراسم افتتاحیه سومین رویداد سراسری فعالان فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین در بخش‌های مختلف ازجمله ساخت پویانمایی،‌ بازی و نرم افزار، سه‌شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج، مسلم معین مسؤول سازمان فضای مجازی بسیج، پرویز کرمی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، عبدالرضا دهقانی مدیرعامل موسسه فرهنگی رزمندگان و جمعی از فعالان حوزه فناوری سراسر کشور در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۴۹۷۹۳
به گزارش جام‌جم، در ابتدای این مراسم با ذکر نام زنده یاد محمد ابوالحسنی، خالق انیمیشن «دیرین دیرین» که یکی از داوران این رویداد بود از دکتر مسلم معین دعوت شد روی سن بیاید.

با نگاه شهید حاج قاسم سلیمانی
دکتر معین، مسوول سازمان فضای مجازی بسیج در سخنان کوتاهی گفت: یکی از راهبردهای بسیج که با تدبیر فرماندهی محبوب بسیج طی یکی،دو سال گذشته در دستور کار قرار گرفته، ارائه خدمات گوناگون مبتنی بر توانمندی مردمی است. عرصه فضای مجازی یکی از همین عرصه‌هاست که با همین راهبرد استفاده از ظرفیت‌های مردمی همواره رو به جلو در حال حرکت بوده است. مجموعه فضای مجازی بسیج به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه مردم نهاد دنیا در پنج حوزه و پنج عرصه فعالیت‌هایش را شروع کرده که یکی از این عرصه‌ها، حوزه نهضت تولید محتواست.
وی افزود: ۳۰۰۰نفر فعال حوزه نرم افزار با موضوعی که از آن مطلع نبودند، رقابت کردند و امروز ۱۰۸تیم برگزیده‌های این رویداد هستند که رقابتشان را با سوژه‌هایی که از قبل مشخص نیست، آغاز می‌کنند و ظرف ۴۸ ساعت کارهایشان را ارائه می‌دهند. به این دلیل که یک رزمایش و تمرین تولید محتوا برای ایجاد یک نهضت تولید محتوا داشته باشند و البته بستری مناسب برای استعدایابی و کشف بسیاری از توانمندی بچه‌های بسیج به‌ وجود بیاید.
معین ادامه داد: علاوه بر مجموعه بنیاد تابان بسیج که در این رویداد ما را حمایت می‌کند، مجموعه همراه اول هم با ما بود. ضمن این‌که مجموعه معاونت فناوری ریاست جمهوری، برترین‌های این رویداد را به‌عنوان شرکت‌های خلاق بسیجی که بیش از ۷۰ شرکت خلاق هستند، معرفی می‌کنند. این رویداد با نگاه شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شده و با همین نگاه به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد.
در ادامه این مراسم سردار سلیمانی و برخی مدیران از یکی از بازی‌های شرکت کننده در این رویداد رونمایی کردند. کارگردانی این بازی را مهرداد پارسافر به‌عهده داشت و موضوع آن درباره مبارزه با نژادپرستی بود.

الگوی ما برای موفقیت دفاع مقدس است
در ادامه مراسم سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تبریک به مناسبت سالروز صدور فرمان تشکیل شجره بسیج از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام راحل (ره) بیان کرد: آن‌طور که دلسوزان انقلاب اسلامی و اندیشمندان مسلمان اعتقاد دارند و باتوجه به تجربه‌ای که از گذشته داریم، یک ابر تحول در قرن حاضر پیش روی ما قرار دارد. در گذشته تغییرات بزرگی در کره عالم اتفاق افتاد. در قرن ۲۰ میلادی حادثه‌ای بزرگ چون پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد که یک ابر حادثه بود و حوادث بسیار زیادی ناشی از آن به وقوع پیوست. از مسیر این حادثه و حوادث بزرگ ناشی از آن، یک ابر تحول در پیش روی جهان و جهانیان است که آن ابر تحول از مسیر اعتلای انقلاب اسلامی با پیشقراولی ملت بزرگ ایران انجام خواهد شد. امام‌راحل(ره) و عظیم‌الشأن ما در قرن گذشته فرمودند قرن آینده از آن اسلام خواهد بود. اسلام سنگرهای کینه‌ای جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد. رهبرمعظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم، دولت‌سازی، خودسازی، جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی را هدف‌گذاری و در پیش روی ملت ایران تبیین فرمودند. حتی در یکی از سخنرانی‌های ماه‌های اخیرشان فرمودند؛ «شکل‌گیری تمدن اسلامی منوط به کنار هم قرار گرفتن کشورهای مسلمان است.»
او در ادامه خاطرنشان ساخت: یکی از مولفه‌های مهم ایجاد جهشی که ذکر کردم و پیروزی بزرگ و سرنوشت ساز برای بشریت تکیه بر ظرفیت‌های فناوری اطلاعات، فضای مجازی و دیجیتال است. رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، آنجا که از حضور بسیج سخن می‌گوییم یعنی حضور مردم ایران و همچنین در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز فرمودند با استفاده از ظرفیت‌های مردم با محوریت جوانان با روحیه جهادی و جهش در پیشرفت باید این مسیر را طی کنیم.
سردار سلیمانی با بیان این‌که بسیج یعنی ملت ایران، گفت: چنین رویدادی برای شکوفایی و خلاقیت‌ها در عرصه فضای مجازی با تسهیل‌گری بسیج به همین منظور برپا شده است. بسیج یعنی ملت ایران و ما در بسیج به عنوان خدمتگزاران، وظیفه داریم که در مسیر رسیدن به موفقیت تسهیل‌گری و هم‌افزایی انجام دهیم و راه‌های به‌هم پیوستن را را پیدا کنیم. امروز اگر شبکه مردمی انقلاب اسلامی در فضای مجازی ایجاد شده‌است، یعنی ملت بزرگ ایران فناوران این عرصه را به میدان فرستاده. همان‌طور که در دوران دفاع مقدس فرزندان خود را به میدان فرستاد و یک تحول بزرگ، تاریخی و طولانی‌مدت و اثرگذار را در خلق یک مکتب دفاعی برای انقلاب اسلامی از حضور خودشان به‌جا گذاشت. طبیعتا این حضور به مثابه همان حضور است. منتها با تفاوت در ویژگی‌های که این دو عرصه با یکدیگر دارند. الگوی ما برای موفقیت الگوی دفاع مقدس است. یعنی جوانان عزیز ما در هر سطحی از تحصیلات و در هر جایی از جغرافیای اسلامی به‌راحتی بتوانند جای خود را در این عرصه شناسایی و به اثرگذاری در این عرصه در جهت دستیابی هر چه سریع‌تر به پیروزی بزرگ و تاریخی که برای بشریت نجات‌بخش است، برسند. مساله‌ای که عرض کردم صرفا یک شعار نیست بلکه ریشه‌ای علمی غیر از آنچه که در اعتقادات ماست، دارد. ما معتقدیم در مکتب انتظار یکی از عملی‌ترین اقدامات برای فراهم شدن ظهور حضرت حجت(عج) تشکیل مردم‌سالاری دینی و اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی و نظام علوی و عاشورایی توسط ملت ایران است اما در غرب اندیشمندان مرتب بیان می‌کنند که لیبرالیسم از لحاظ کارکرد و گفتمان به آخر خط رسیده.
او ادامه داد: وضعیت مارکسیست و سوسیالیست در مقابل چشمان شماست. مسیحیت دیگر اندیشه گفتمان‌سازی ندارد و درنهایت وضع صهیونیسم بسیار مشخص است. اندیشه‌ای که تکیه بر زر و زور و تزویر دارد و بشریتی که در این بحران‌ها گرفتار شده‌است. پیش‌بینی که اندیشمندان غربی کردند و مقالات آنها به فارسی هم ترجمه شده‌است. آنها می‌گویند آینده کره‌زمین از آن مذهب است و این مکتب و مذهب چیزی جز اسلام ناب نخواهد بود و ما قطعا این پیروزی بزرگ و ابر تحول را در پیش رو داریم و امیدواریم ملت ایران پرچم دار این ابر تحول و پیروزی بزرگ در قرن حاضر خواهد بود.
سردار سلیمانی در پایان تاکید کرد: این رویداد با حضور شما عزیزان و سایر هم رزمان و همکاران و فعالان عرصه فضای مجازی در استان‌ها انجام شد و مرحله نهایی آن در هفته بسیج در حال برگزاری است. ان‌شاءا... این برنامه‌ها استمرار داشته باشد. همچنین سه موضوع در این رویداد ملی توسط دوستان انتخاب شده‌است، در انیمیشن موضوع «در مسیر پیشرفت توقف ممنوع است»، تولید محتوا خواهیم کرد، در بازی با موضوع «شهر آرمانی و محله اسلامی» تولید محتوا خواهیم داشت و در نرم‌افزار با موضوع «بسیج مجازی در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی و کارآفرینی» تلاش خواهیم کرد و محتواهای زیادی را خلق خواهیم کرد که ان‌شاءا... مورد استقبال مردم ایران قرار بگیرد. 
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها