سازمان غذا و داروی آمریکا در گزارشی اولیه اعلام کرد: قرص کروناویروس تولید شرکت داروسازی "مِرک" می‌تواند در پیشگیری از نوع شدید بیماری کووید-۱۹ موثر باشد.
کد خبر: ۱۳۴۹۷۸۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سازمان غذا و داروی ایالات متحده روز گذشته (جمعه) در گزارشی اولیه اعلام کرد که قرص ضد کووید-۱۹ ساخت شرکت مرک (Merck) در درمان این بیماری موثر است، اما در عین حال هشدار داده شده که زنان باردار نباید از این دارو موسوم به "مولنوپیراویر" استفاده کنند چرا که مزایای بالقوه این دارو برای این گروه از افراد بیشتر از خطرات آن نیست.

این گزارش به منظور ارائه راهنمایی به گروهی از کارشناسان این سازمان آماده شده که قرار است روز سه‌شنبه استفاده اضطراری از داروی مولنوپیراویر را بررسی کنند.

به گفته کارشناسان تایید این دارو یک گام بزرگ و رو به جلو برای مقابله با همه گیری جهانی است و متخصصان را برای کمک به افراد مبتلا مجهز می‌کند.

شرکت داروسازی مرک ماه گذشته اعلام کرد که داروی مولنوپیراویر در یک آزمایش بالینی، میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در بیماران پرخطر را که بلافاصله پس از عفونت به مصرف دارو اقدام کرده بودند به نصف کاهش داده است.

گزارش اولیه سازمان غذا و داروی آمریکا اثربخشی این دارو در بیماران مبتلا به نوع خفیف تا متوسط ​​ کووید یا در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان تایید کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها