تهران یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای ایران به‌شمار می‌آید چراکه بناهای تاریخی زیادی داشته و هرساله گردشگران بسیاری را به‌سوی خود می‌کشاند.
کد خبر: ۱۳۴۹۷۸۲
بهترین زمان برای سفر به تهران
 
اما یکی از مشکلات سفر به تهران، شلوغی و ازدحام جمعیت، آلودگی هوا و ترافیک خیابان‌های این شهر است که می‌تواند بسیاری را از سفر به پایتخت کشورمان منصرف و بی‌‌نصیب سازد. در این مقاله قصد داریم به مدد مجله تخصصی گردشگری یوتراوز، بهترین زمان سفر به تهران برای در امان ماندن از ترافیک و آلودگی هوا را با شما در میان بگذاریم.

تهران یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهرهای ایران است که در 200 سال اخیر و همزمان با آغاز حکومت قاجار، به عنوان پایتخت ایران شناخته شده و تا امروز، همچنان پایتخت سیاسی ایران بوده و هست.

این موقعیت سیاسی و قدمت تاریخی، تهران را به یکی از غنی‌ترین شهرهای ایران از لحاظ داشتن بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری تبدیل کرده است. از جمله بناها و جاذبه‌های گردشگری تهران که قدمت تاریخی بسیار زیادی دارند و در طول تاریخ بستر اتفاقات بزرگی بوده‌اند، می‌توان به کاخ گلستان، موزه آبگینه، باغ فردوس، سردر باغ ملی، میدان حسن‌آباد، کاخ سعدآباد، کاخ نیاوران، موزه جواهرات و موزه تماشاگه زمان اشاره کرد.

این موضوع باعث شده افراد زیادی از سرتاسر دنیا تمایل داشته باشند به تهران سفر کنند و از جاذبه‌های دیدنی آن بازدید کنند. اما یکی از مشکلاتی که غالبا گردشگران ایرانی را از سفر به تهران باز می‌دارد، شلوغی و هوای آلوده این شهر است. در این مقاله قصد داریم تا بهترین فصل سفر به تهران را با شما در میان بگذاریم. اما قبل از بیان این موضوع، باید بدانید که با چه هدفی به تهران سفر می‌کنید.
 

بهترین زمان سفر به تهران برای تفریح


اگر قصد دارید با هدف تفریح یا بازدید از جاهای دیدنی تهران، به این شهر سفر کنید، احتمالا بزرگ‌ترین مانعی که تا به‌‍‌حال بر سر راه شما قرار گرفته، ترافیک و آلودگی هوای تهران است. اگر از آن دسته افرادی هستید که نباید در معرض هوای آلوده قرار بگیرید یا از ترافیک و معطلی در خیابان‌های شهر در زمان رانندگی متنفرید، به هیچ عنوان نباید در زمستان به تهران سفر کنید.

زمستان‌های تهران به دلیل کاهش دما، پدیده وارونگی هوا رخ می‌دهد و موجب آلوده‌تر شدن هوای تهران می‌شود. از طرف دیگر، در زمستان، تعداد خودروهای تک‌سرنشین بیشتر است و مردم کمتری با وسایل حمل‌ونقل عمومی سفر می‌کنند که در نهایت منجر به ترافیک شهر و آلودگی بیشتر هوا می‌شود.

پس برای در امان ماندن از چنین شرایطی، چه زمانی باید به تهران سفر و از جاذبه‌های گردشگری این شهر دیدن کرد؟

پاسخ مناسب به این سوال، فصل بهار است. همه‌ساله در ایام نوروز، شهروندان تهرانی به مقاصد دیگری سفر می‌کنند و تهران، خلوت‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند. طوری که حتی برای ساکنان تهران هم تجربه جالب و هیجان‌انگیزی است؛ اینکه هر سال فقط برای 15 روز با خلوتی تهران مواجه می‌شوند و بعد دوباره باید به روال سابق و زندگی با ترافیک و آلودگی برگردند.

کاملا طبیعی است که یکی از پیامدهای خلوت‌شدن شهر، کم‌شدن آلودگی هوا و سبک‌تر شدن ترافیک شهری است. همین موضوع می‌تواند تجربه سفر به تهران و اقامت در این شهر را به خاطره‌ای خوش و ماندگار تبدیل کند و امکان دسترسی آسان به همه جاذبه‌های گردشگری تهران را برای مسافران فراهم سازد.

از سوی دیگر، اگر از علاقه‌مندان به خیابان‌گردی و پیاده‌روی هستید، تهران با داشتن خیابان‌های زیبایی مثل خیابان ولی‌عصر، یکی از جذاب‌ترین شهرها برای تجربه پیاده‌روی و خیابان‌گردی است؛ که لذت‌بردن هرچه بیشتر از آن، نیازمند هوای پاکیزه و مطبوع بهاری در تهران است.

از طرفی برگزاری تورهای رایگان تهران‌گردی در محدوده‌ی بافت تاریخی تهران و اتوبوس گردشگری در نیمه اول فروردین‌ماه، این فرصت را به گردشگران می‌دهد تا از سفر خود به تهران بهترین بهره را ببرند.

بنابراین؛ اگر می‌خواهید برای بازدید از جاهای دیدنی تهران، یا تفریحات خانوادگی به این شهر سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما برنامه خود را برای روزهای اول نوروز تنظیم کنید تا از تماشای خلوتی تهران در روزهای اول سال، لذت کافی ببرید.
 

بهترین زمان برای سفر به تهران


بهترین فصل سفر به تهران برای مقاصد کاری و خرید


پیش از این گفتیم که تهران از آن دسته شهرهایی است که می‌تواند هر نوع سلیقه گردشگری را راضی نگه دارد و خاطرات خوشی را برای او به ارمغان آورد. همچنان معتقدیم که در این زمینه بی‌راه نگفته‌ایم، اما همانطور که گفتیم، برای سفر به تهران باید ابتدا هدف خود را مشخص کنید و بعد تصمیم بگیرید در کدام فصل به این شهر سفر کنید.

همه ساله افراد زیادی از شهرهای بزرگ ایران، برای مقاصد کاری به تهران سفر می‌کنند. چرا که شهرهای بزرگ همیشه بستر مناسبی برای ایجاد، گسترش و معرفی یک کسب‌وکار هستند. پس طبیعی است که صاحبان کسب‌وکارهای مختلف هرساله برای شرکت در نمایشگاه‌های فصل پاییز تهران و معرفی کسب‌وکار خود، با استفاده از خدمات فروش بلیط شرکت‌های گردشگری مانند یوتراوز، به تهران سفر کرده و از این فرصت استفاده کنند.

برای مثال، همه ساله عده زیادی از هتل‌داران، مدیران عامل شرکت‌های مواد غذایی و صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی، از شهر مشهد با خرید بلیط هواپیمای مشهد تهران، خود را به تهران رسانده و حضور پررنگی در نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی این شهر دارند.

از سوی دیگر، این فصل برای خریداران و افرادی که به خدمات یا کالاهای خاصی نیاز دارند نیز زمان مناسبی است. چرا که می‌توانند در نمایشگاه‌های پاییزه این شهر، ضمن مقایسه تمام برندها در یک مکان مشخص و بهره‌گیری از امتیاز مقایسه، خرید اقتصادی‌تر و بهتری داشته باشند.

البته این موضوع فقط مختص صاحبان کسب‌وکار و متخصصان نیست و افراد عادی هم می‌توانند با استفاده از فضای رقابتی نمایشگاه‌ها، خریدهای شخصی خود را با قیمت‌های اقتصادی‌تر و کیفیت بالاتری، انجام دهند. بنابراین می‌توانیم بگوییم که نیمه دوم فصل پاییز، بهترین زمان سفر به تهران برای اهداف کاری و خرید اقلام مورد نیاز است.
 
بهترین زمان برای سفر به تهران
 

همه را گفتیم تا بگوییم:

می‌دانیم که تهران یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است و همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. اما باید بدانید که عده زیادی از افراد نیز به دلیل آلودگی هوا و ترافیک خیابان‌های تهران، قید سفر به این شهر زیبا را زده‌اند و عطای آن‌ را به لقایش بخشیده‌اند.

در این مقاله تلاش کردیم تا با نگاهی همه جانبه و کل‌نگر، بهترین زمان سفر به تهران را برای در امان ماندن از ترافیک شهری و آلودگی هوا و همچنین استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری این کلان‌شهر، شناسایی کنیم.

اما در قدم اول باید هدف خود را از سفر به تهران مشخص کرده و متناسب با آن، زمان سفر خود را تعیین کنیم.

همچنین، گفتیم که بهترین زمان سفر به تهران برای اهداف تفریحی و توریستی، نیمه اول فروردین و برای اهداف کاری و بیزینسی، نیمه دوم فصل پاییز است. چرا که در بازه زمانی اول، میزان ترافیک و آلودگی هوای تهران به کمترین سطح خود می‌رسد؛ و در بازه زمانی دوم، بیشترین فرصت‌های درآمدزایی و معرفی کسب‌وکارها در تهران، به‌عنوان پایتخت سیاسی و اقتصادی و همچنین بزرگ‌ترین ویترین اقتصاد داخلی و خارجی ایران، برای متخصصان و صاحبان کسب‌وکارها فراهم شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها