مدیر پایگاه میراث جهانی قنوات بم اعلام کرد:

برگزاری دوره آموزشی ایمنی قنات در بم

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان :

همایش ملی قنات به زودی در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت:به زودی همایش ملی قنات با عنوان
مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت:به زودی همایش ملی قنات با عنوان"میراث ماندگار ایرانیان"در این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۴۹۴۰۰
همایش ملی قنات به زودی در کرمان برگزار می‌شودبه گزارش جام جم آنلاین کرمان؛فریدون فعالی،اظهارکرد:معرفی قنوات استان کرمان به عنوان مواريث مادی و معنوی و همچنین احيا،مرمت وحفظ این آثارتاریخی برای جذب گردشگران، متخصصین و پژوهشگران ایرانی و خارجی از اهداف اصلی این همایش است.

وی افزود:این همایش با حضور مدیرکل امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد وزارت میراث‌فرهنگی و تعدادی از برجسته‌ترين شخصيت‌های علمی و فرهنگی در زمينه‌های آب،قنات،تاريخ و تمدن،باستان‌شناسی،كشاورزی و توريسم برگزار می‌شود.

او بااشاره به اینکه این همایش به مدت سه روز برپا می‌شود بیان کرد:محورهای این همایش قنات و گردشگری پایدار،آشنایی با ابزارآلات واحیای قنات،تکنیک‌های شناسایی و نقشه‌کشی قنات و قنات و محیط زیست خواهد بود و بازدید میدانی از قنات جهانی گوهرریزجوپار وبرگزاری کارگاه آموزشی باموضوع تکنیک‌های شناسایی و نقشه کشی سه بعدی قنات نیز از برنامه‌های بعدی این همایش است.

فعالی،به افتتاح مرکز قنات استان کرمان در ماههای اخیر اشاره کرد و افزود:این مرکز با هدف حفظ،احیا و مرمت سازه‌های ارزشمند آبی ایجاد شده است و همایش مذکور در راستای اهداف این مرکز برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه استان کرمان به لحاظ تعداد قنوات در جایگاه هفتم کشور است بیان کرد:قنوات این استان به لحاظ دبی آب در رتبه سوم قنوات ایران قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از راه‌اندازی دبیرخانه مطالعات قنات در برخی از شهرستانهای استان خبر داد و خاطرنشان کرد:این دبیرخانه در راستای رسالت وزارت میراث‌فرهنگی مبنی بر حفظ قنات‌ها به عنوان مواریث فرهنگی بشری ایجاد می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها