استاندار کرمان توسعه متوازن را از سیاست های کاری خود برشمرد و گفت:آب و عدم تکمیل زیرساخت ها از مشکلات استان کرمان هستند.
استاندار کرمان توسعه متوازن را از سیاست های کاری خود برشمرد و گفت:آب و عدم تکمیل زیرساخت ها از مشکلات استان کرمان هستند.
کد خبر: ۱۳۴۹۰۱۵
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛علی زینی وند،در نشست بررسی مشکلات زیرساختی شهرستان های بافت،رابر و ارزوئیه با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی،کرمان را استانی ثروتمندی دانست و بیان کرد:بار بزرگی از درآمد کشور در این استان رقم می خورد به گونه ای که در هفت ماهه سال جاری حدود 7هزار میلیارد تومان که حدود 70 درصد حقوق دولتی کشور است از معادن این استان به خزانه واریز شد،ضمن آنکه افزایش درآمد مالیاتی استان کرمان 2400 میلیارد تومان است.
 

استاندار کرمان ازتوسعه نامتوازن استان کرمان انتقادکردو افزود: همواره شرق و جنوب استان کرمان راجزو مناطق محروم می شناسیم،اما برخی نقاط بافت و ارزوئیه جزو مناطق محروم هستند که باید به این مناطق نیز نگاه ویژه ای شود.

زینی‌وند،توسعه متوازن را از سیاست های کاری خود برشمردو اظهار کرد:آب و تکمیل زیرساخت ها از مشکلات استان هستند.

 

ارزوئیه کانون جدید ریزگردهاست

صمدالله محمدی،نماینده مردم بافت،رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت:به دلیل تکمیل نبودن زیرساخت ها،سرمایه گذاران راغب برای حضور در این مناطق نیستند.

وی با تبیین وضعیت راه های مواصلاتی این سه شهرستان اظهار کرد:قسمتی از محورهای مواصلاتی این شهرستان که در حوزه استحفاظی شهرستان های دیگر هستند،بیشتر روی آنها کار شده است.

وی با بیان اینکه سالیان زیادی مردم این منطقه از نبود خط ریلی گلایه مند هستندبیان کرد:50درصد جمعیت این سه شهرستان مهاجرت کرده به طوری که مردم این سه شهرستان برای امرار معاش به شهرستان های کرمان،بندرعباس و سیرجان مهاجرت کرده اند این در حالی است که توسعه فولاد می تواند از مهاجرت مردم این منطقه جلوگیری کند.

محمدی،آب را یکی از مشکلات اساسی سه شهرستان حوزه انتخابیه خود برشمردو افزود:مردم از بی آبی رنج می برند و در آینده نزدیک ارزوئیه کانون جدید ریزگردها خواهد شد و اکنون شاهد کاهش سطح ایستابی و فرونشست زمین در برخی از مناطق شهرستان بافت هستیم.

مدیران هر قولی که می دهند به آن عمل کنند

علی نیکزاد،نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت:مسئولان باید گره مشکلات مردم را باز کنند و سفرهای ما باید بازده خوبی برای منطقه و مردم داشته باشند.

وی بیان کرد:مدیران هر قولی که می دهند به آن عمل کنند،بنابراین مصوبات غیر قابل اجرا نداشته باشید و مصوبات سفرهایمان را پیگیری می کنم.

نیکزاد،از مصوبات سفر امروز خود به این منطقه سخن به میان آوردو اظهار کرد:مشکل اینترنت 21 روستا تا دهه فجر برطرف شوندو تا پایان سال جاری 90 کیلومتر فیبرنوری درشهرستان های بافت، ارزوئیه و رابر اجرایی شود.

وی افزود:یک دستگاه ماشین آتش نشانی به منطقه بافت،رابر و ارزوئیه اختصاص یافت و همچنین تسهیلات کم بهره چهار میلیارد تومانی اشتغالزایی و درآمدزایی به این سه شهرستان اگر طرح اقتصادی ارایه دهند،پرداخت می شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 143 کیلومتر راه روستایی در سه شهرستان در حال اجراست،تصریح کرد:50 کیلومتر روکش آسفالت راه های اصلی و فرعی باید در این منطقه اجرایی شود و یک دستگاه گریدل نیز به شهرستان ارزوئیه اختصاص خواهد یافت.

وی افزود:همچنین 20 میلیارد تومان توسط استانداری و سازمان راهداری برای بازسازی20 دستگاه راهسازی استان کرمان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه دو بانده کردن محور کرمان – بافت قطعه پنج/الف با اعتبار 30 میلیارد تومان در فاز اول اجرایی خواهد شد،عنوان کرد:500 تن قیر برای آسفالت و احداث 5 کیلومتر از جاده بافت – سیرجان برای دو بانده شدن اختصاص خواهد یافت.




 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها