رئیس شورای اسلامی شهر مشهد

شرایط کرونایی مشهد مناسب نیست

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مشهد از جهت شرایط کرونایی همچنان در شرایط مناسبی قرار ندارد و شهروندان ملزم به استفاده از ماسک هستند تا وارد موج ششم کرونا نشویم.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مشهد از جهت شرایط کرونایی همچنان در شرایط مناسبی قرار ندارد و شهروندان ملزم به استفاده از ماسک هستند تا وارد موج ششم کرونا نشویم.
کد خبر: ۱۳۴۸۹۲۷
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،حسن موحدیان  در سیزدهمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، با اشاره به لغو ممنوعیت تردد شبانه، اظهار کرد: مشهد از جهت شرایط کرونایی همچنان در شرایط مناسبی نیست و شهروندان ملزم به استفاده از ماسک هستند تا وارد موج ششم کرونا نشویم. سرمایه‌های زیادی را به واسطه کرونا از دست دادیم و هزینه‌های زیادی را متحمل شدیم، اما امیدواریم این ویروس هرچه زودتر با تلاش و رعایت همگانی از بین برود.
وی افزود: در سال ۱۳۵۹ بسیج مستضعفین به فرمان امام‌(ره) تشکیل شد و هفته بسیج را به عنوان هفته بزرگداشت جانفشانی‌ها، ایثار و ازخودگذشتگی مردمی که برای سربلندی این سرزمین از هیچ تلاشی فروگذار نکردند، گرامی می‌داریم. بسیج فهم درستی از اتحاد، اراده و اخلاص مسلمانان است که با ظهور اسلام تولد یافت و در بین ملت‌های مسلمان رشد پیدا کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در زمان پیامبر(ص) بسیج به‌معنای امروزی شکل گرفت، اما در جمعیتی محدودتر نسبت به زمان ما بود. بسیج در دوره‌های مختلف اسلام بروز و ظهور داشته است. بسیجیان مکتبی‌ترین و مردمی‌ترین نیروهای مقاومت جهانی هستند. بسیج همانطور که تاکنون رشد و تعالی مملکت ما را به همراه داشته است در آینده نیز پیشرفت و تعالی را برای کشورمان به ارمغان خواهد آورد.
موحدیان بیان کرد: بسیج محدود به مرزهای ایران و جمهوری اسلامی و حتی منطقه خاورمیانه نیست، بلکه بسیج نیروی مقاومت جهانی و بین‌المللی است که در تمام عرصه‌ها چه در عرصه جنگ نرم و چه در عرصه جنگ سخت به موفقیت دست یافته است. همچنین آن‌ها پاک‌ترین انسان‌ها، فداکارترین افراد و آماده ‌به ‌کارترین نیروهای جامعه و جوانان ایران هستند و ما در ۲ سال اخیر شاهد اقدامات موثر این نیروهای مخلص و جان‌برکف در عرصه مقابله با ویروس کرونا بودیم. همچنین تلاش این عزیزان در بحث واکسیناسیون قابل تقدیر است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، ادامه داد: حرکت در مسیر رشد و بالندگی جامعه تنها از طریق گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی امکان‌پذیر نیست. گفتنی است که سرانه مطالعه در مشهد نسبت به سایر شهرهای کشور از وضعیت مناسبی برخوردار است، اما نسبت به سرانه‌های جهانی در شرایط مطلوبی قرار ندارد که امیدواریم با بهبود شرایط از حیث شیوع ویروس کرونا بتوانیم گام‌های موثرتری در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداریم. مدیریت شهری از جمله شورای شهر و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز تلاش‌های جدی‌تری در این مسیر خواهد داشت.
سالانه ۲۳ هزار نفر به اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند
وی با اشاره به روز جهانی یادمان قربانیان حوادث ترافیکی، خاطرنشان کرد: متاسفانه سالانه حدود ۲۳ هزار نفر را در سوانح و تصادفات از دست می‌دهیم و این آمار جدا از تعداد افرادی است که دچار ضایعه نخاعی شده و طبیعتا به واسطه شرایط جسمانی از چرخه اقتصاد کشور خارج می‌شوند که عمدتا جوان و نیروی کار کشور هستند.
موحدیان اضافه کرد: برهمین اساس همه باید در جهت کاهش حوادث ترافیکی گام برداریم و یکی از راه‌های تحقق آن بهره‌گیری از ظرفیت فرهیختگان جامعه و گروه‌های نخبگان است. همچنین شورای شهر و مدیریت شهری نیز در جهت فرهنگسازی و آموزش تلاش خواهد کرد، اما تاکنون شاهد اقدام اثربخش و تاثیرگذاری در این زمینه نبودیم و امیدواریم با همراهی کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد بتوانیم تمهیدات مناسبی اندیشیده شود.
در ادامه این جلسه طرح تمدید ۲ ماهه مهلت تخفیف ۱۵ درصدی با تقسیط ۲۴ ماهه پرداخت تجاری موقت با قید دوفوریت تصویب شد و با تصمیم اعضای شورا مقرر شد به منظور مساعدت به مودیان و شهروندان و با توجه به استقبال عموم شهروندان، دوره زمانی اعمال تخفیف مندرج در بند ۲ مصوبه مذکور، از زمان قطعی شدن این مصوبه به مدت دو ماه تمدید شود.
همچنین با توجه به اهتمام جدی اعضای شورای شهر مشهد نسبت به نامگذاری معابر به نام شهدای گرانقدر، تصویب طرح تغییر نام میدان پرواز و نامگذاری یکی از معابر فرعی به نام شهید گرانقدر نیروی هوایی در دستورکار قرار گرفت. براساس تصمیم شورای شهر، شهرداری مکلف شد میدان پرواز واقع در ابتدای بلوار جمهوری اسلامی را به نام شهدای نیروی هوایی و معبر فرعی پیامبر اعظم(ص) ۱۰ (حدفاصل بزرگراه پیامبر اعظم وچهار راه اندیشه) را با حفظ شماره به نام سرلشگر شهید خلبان اسدالله محمدی نامگذاری کند.
در ادامه این جلسه طرح دو فوریتی مشارکت و سرمایه‌گذاری با بهره‌گیری از روش‌های نوین و ظرفیت نخبگان و جوانان تصویب شد.
اطلاعات بودجه‌ای‌ شورا و نیروهای شهرداری در سامانه فاش درج می‌شود
همچنین طرح درج اطلاعات تکمیلی بودجه و نیروهای شهرداری در سامانه فاش تصویب شد. براساس مصوبه امروز، شهرداری مشهد مکلف شد که در راستای ایجاد شفافیت در اطلاعات بودجه‌ای و نیروهای انسانی شهرداری، سازمان‌ها،‌ شرکت‌ها و موسسات وابسته به خود و شورای اسلامی نسبت به درج بودجه تفصیلی شورای اسلامی شهر و اسامی کلیه اعضای کمیسیون‌های تخصصی اصلی و ویژه شورای اسلامی شهر و سایر کمیته‌ها و کارگروه‌ها که اعضای شورا در آن عضویت دارند، اقدام نماید. همچنین شهرداری مشهد مقدس موظف است نسبت به اطلاع‌رسانی شایسته به شهروندان به منظور استفاده از سامانه فاش اقدامات لازم را به عمل آورد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها