۱۳۴ هزار هکتار از عرصه های طبیعی ایلام تحت مدیریت محیط زیست است

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: در حال حاضر ۱۳۴ هزار هکتار از عرصه های طبیعی ایلام تحت مدیریت محیط زیست است.
کد خبر: ۱۳۴۸۷۷۲

به گزارش جام جم آنلاین ایلام و به نقل از خبرگزاری مهر؛ غلامرضا ابدالی  اظهار کرد: رویکرد اخلاقی محیط زیست به این معنی است که محیط زیست به منزله بخشی از جهان زنده دارای ارزش است و انسان در برابر آن مسئولیت اخلاقی دارد که در حفاظت و تداوم چرخه‌های زیستی طبیعت فعالانه بکوشد.

وی تصریح کرد: استان ایلام در امتداد رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته و این وضعیت جغرافیایی توپوگرافی خاصی را به استان بخشیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام بیان کرد: توپوگرافی خاص استان باعث تنوع زیستی بی نظیری در استان شده است و هم اکنون از ۲ میلیون هکتار مساحت استان، ۶۲۰ هزار هکتار را جنگل با گونه غالب بلوط ایرانی به خود اختصاص داده است.

ابدالی اضافه کرد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار مرتع نیز در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ گونه مهره دار در عرصه محیط زیست ایلام وجود دارد، افزود: از این میزان گونه ۲۰۰ گونه پرنده و ۴۸ گونه پستاندار و تعدادی بی نظیری خزنده در استان تشکیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام افزود: همچنین در استان ۱۹ تالاب و ۱۵ رودخانه دائم وجود دارد.
وی گفت: ۷.۱ درصد مساحت استان در قالب مناطق چهارگانه حفاظت شده مانشت و قلارنگ، کبیرکوه، دینارکوه، اثر طبیعی ملی دهلران، اثر طبیعی ملی رازیانه تحت مدیریت محیط زیست است.

ابدالی بیان کرد: ۱۳۴ هزار و ۲۷۵ هکتار عرصه طبیعی در استان توسط محیط زیست استان حفاظت می‌شود و البته این سازمان در تلاش است میزان مناطق حفاظت شده استان از ۷.۱ درصد مساحت استان به ۱۰ درصد برسد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها