ردپای کمپانی‌های حوزه فناوری در عرصه‌های هنری

قهرمانی با داریا همراه پایتخت

این روزها پس از ماه‌ها رکود و بسته بودن سالن‌های سینما به دلیل پاندمی کرونا، اکنون پس از واکسیناسیون گسترده در کشور درهای سینماها کم‌کم باز شده‌اند و مخاطبان و سینمادوستان امکان آن را یافته‌اند تا مجدد به تماشای فیلم‌های مورد علاقه‌ی خود بر روی پرده ی سینما بنشینند.
کد خبر: ۱۳۴۸۷۱۳
 
رونق سینماها با اکران فیلم‌های «گشت ارشاد ۳» و « قهرمان»
 
 
یکی از دلایل مهمی که مخاطبین را ترغیب به بازگشت به سالن‌ سینماها کرده است، مجموعه فیلم‌هایی است که در این فصل در حال اکران است،  در این میان دو فیلم نقش عمده‌ای در جذب مخاطبین داشته‌اند، فیلم قهرمان و فیلم گشت ارشاد۳.  در ادامه به بررسی و تحلیل فیلم‌های سینمایی در حال اکران می‌پردازیم.
 

قهرمان گیشه کیست؟


فیلم «قهرمان» که نام بزرگی در پشت دوربین آن قرار داشت خود به تنهایی کنجکاوی و علاقه‌ی بسیاری از مخاطبین سینما را برانگیخته بود  و منتظر بودند تا مجددا شاهکار دیگری از این کارگردان بزرگ «اصغر فرهادی» را بر روی پرده‌ی سینما شاهد باشند.

فیلم قهرمان که در جشنواره‌ی کن نیز حضور داشت و مشترکاً با فیلم کوپه شماره ۶ ساخته‌‌ٔ یوهو کاسمانن موفق به کسب جایزه بزرگ هیئت داوران از جشنواره کن شد و تحسین منتقدین بسیاری در سراسر جهان را برانگیخت، به عنوان نماینده‌ی ایران در اسکار نیز حضور دارد و پیش‌بینی‌ها از کاندید شدن این فیلم در چندین بخش اصلی از جمله در بخش بازیگر مرد خبر می‌دهد. همین مسئله خود بر علاقه‌مندی هر چه بیشتر مخاطبین ایرانی افزود تا بتوانند در سینماهای کشور، شاهد فیلمی در سطح کلاس جهانی باشند. فیلم قهرمان درامی اجتماعی است مانند آثار قبلی فرهادی، که موضوع اصلی آن نیز در مورد مردی است به نام رحیم با بازی خوب و پخته امیر جدیدی که به دلیل مشکلات مالی در زندان است و از سویی دیگر کیف پولی را پیدا می کند که می تواند با بخشی از آن بدهی‌های خود را بپردازد. اما ماجرا از جایی شروع می‌شود که او تصمیم می‌گیرد کیف پول را به صاحبش بازگرداند.
 

بازگشت گشت ارشاد


اما این تنها فیلم قهرمان فرهادی نبود که  تماشاگران بسیاری علاقه‌مند به دیدن آن بر روی پرده ی سینما بودند، فیلم گشت ارشاد  به کارگردانی سعید سهیلی سومین قسمت از سری موفق فیلم‌های گشت ارشاد نیز مشتاقان و طرفداران خود را دارد. دو قسمت قبلی فیلم گشت ارشاد توانستند در گیشه فروش خوبی را تجربه کنند حتی و گشت ارشاد۲ توانست رکورد فروش سال را از آن خود کند. در مورد فیلم سینمایی گشت ارشاد۳ نیز پیش‌بینی‌ها خبر از اکرانی پرفروش در مورد این فیلم می‌دهد. این فیلم نیز مانند دو اثر قبلی در مورد دو شخصیت حسن و عطاست، که این بار پس از سال‌ها از خارج بازگشته‌اند اما برای درآوردن هزینه های زندگی خود به نواختن موسیقی در خیابان می‌پردازند. آنان برای منتشر کردن آلبوم موسیقی خود دست به هرکاری میزنند از جمله آدم‌ربایی.

برای رزرو و خرید بلیط فیلم گشت اراشاد 3 از سینماهای ایران بر روی لینک زیر کلیک کنید.
 

سایر آثار رونق‌بخش


البته با نگاهی منصفانه به فیلم‌هایی که این روزها درحال اکران است، می‌توان از سایر آثار و فیلم‌هایی دیگری نیز نام برد که ظرفیت و پتانسیل جذب تماشاگران را دارند و عموما مخاطبین خاص خود را دارند. این فیلم‌ها که از کیفیت قابل قبولی نیز برخوردار هستند، به سهم خود می‌توانند گیشه‌ی پاییز را هر چه بیشتر گرم کنند.  از میان این آثار می‌توان به فیلم‌هایی مانند منصور، پوست، تومان، درخت گردو، حکم تجدید نظر و .... نام برد.
 

فیلم منصور، قهرمانی کلاسیک


فیلم  سینمایی منصور به کارگردانی سیاوش سرمدی، نگاهی به چند برهه‌ی مهم از زندگی سرتیپ منصور ستاری، رئیس نیروهوایی ارتش ایران در زمان جنگ ایران و عراق داشته است. این فیلم اگرچه که در ظاهر به سفارش سازمانی ساخته شده است اما با توجه به نگاه بی‌طرفانه و واقع‌گرایانه‌ی کارگردان که برآمده از تجربه‌ و بنیان‌های مستحکم او در حوزه‌ی مستندسازی است، فیلم سینمایی منصور را از فیلم‌هایی با مضمونی مشابه یک سر و گردن بالاتر برده که برای مخاطب علاقه‌مند به سینمای دفاع مقدس، یک اثر دیدنی و قابل دفاع ساخته است.
 

رونق سینماها با اکران فیلم‌های «گشت ارشاد ۳» و « قهرمان»
فیلم پوست، طعم گس ترس


از دیگر آثار شاخص باید به فیلم «پوست» ساخته‌ی برادران ارک اشاره کرد. فیلم «پوست» متعلق به سینمای وحشت است و جزو آثار ترسناک دسته‌بندی می‌شود. داستان این فیلم که مضمونی عاشقانه نیز دارد، بر اساس داستان‌ها و باورهای محلی ایرانی نگاشته شده است. باورهایی که گاه ریشه در خرافات و داستان‌های قدیمی منطقه‌ای یا ادبیات فولکلور دارد، ژانری که در ایران کمتر مورد اقبال فیلم‌سازان بوده است، درحالیکه این ژانر و این سبک داستان‌گویی در دنیا یکی از محبوب‌ترین ژانرهای سینمایی است که طرفداران بسیاری دارد.
 

فیلم تومان، جسارتی افسارگسیخته


یکی دیگر از فیلم‌های سینمایی که به تازگی اکران شده است که به نسبت سایر آثار اکران شده و حتی به نسبت فیلم‌های سینمایی ایرانی فضای متفاوتی را تصویر می‌کند، فیلم «تومان» است. این فیلم برای کسانی‌که علاقه‌مند به تجربه کردن فضای متفاوت هستند یا دوست‌دار فیلمی زنده و سرحال و با ضرباهنگ بالا هستند، می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد.

سخن پایانی


در پایان باید گفت، علاوه بر آثار ذکر شده که به آنها پرداخته شد، آثار سینمایی دیگری نیز در راه هستند که به زودی اکران خواهند شد. این فیلم‌ها نیز با توجه به داستان و روایتی که دارند و از سوی دیگر عوامل و بازیگران اثر می‌توانند مخاطبان را با خود همراه کنند و آنان را هر چه بیشتر به سوی سالن‌های سینما راهی کنند.

نکته‌ی مهمی که مسئولان سینمایی نباید از آن غافل بمانند و باید بتوانند از این مهم در آینده نیز استفاده کنند، تنوع ژانری و سبکی است که در آثار سینمایی این روزها شاهدش هستیم. این مسئله خود می توانند یکی دیگر از دلایل رونق گیشه‌ها باشد. چراکه تماشاگران این امکان را دارند تا بتوانند از میان ژانرها و سبک‌های مورد علاقه‌ی خود یک یا چند مورد را انتخاب کنند. اتفاقی که شاید کمتر در فصل‌های اکران شاهد آن باشیم و انتخاب‌ها صرفا محدود به یک یا دو ژانر می‌شود.

هرچند در این میان جای آثاری برای سینمای کودک، پویانمایی، فیلم‌های تریلر و پلیسی و موزیکال خالی است که امید است در آینده سرمایه‌گذاران و مسئولین سینما این کمبود و جاهای خالی را پر نیز با تخصیص بودجه و سرمایه‌گذاری مناسب پر کنند.
 

منبع: 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها