فعالیت دومین واحد فرآوری آلوئه ورای استان در شهرستان فریمان

مدیر جهاد کشاورزی فریمان گفت ،از مجموع  ۲۲ هکتار کشت گلخانه ای آلوئه ورا در استان  600 متر مربع آن  سهم شهرستان فریمان می باشد و سالانه 4600 تن برگ آلوئه ورا در  استان تولید می شود  و میانگین آن درسطح استان ۲۰۰ تن در هکتار می باشد.
مدیر جهاد کشاورزی فریمان گفت ،از مجموع ۲۲ هکتار کشت گلخانه ای آلوئه ورا در استان 600 متر مربع آن سهم شهرستان فریمان می باشد و سالانه 4600 تن برگ آلوئه ورا در استان تولید می شود و میانگین آن درسطح استان ۲۰۰ تن در هکتار می باشد.
کد خبر: ۱۳۴۸۶۹۱

 
 به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،علی کاظمی فریمانی گفت: بی شک برای فرآوری این محصول مهم، نیازمند واحد های فرآوری آلوئه ورا هستیم که خوشبختانه در این شهرستان  شرکت اکسیر شرق ارمغان طبیعت از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را در زمینه فرآوری آلوئه ورا آغاز کرده است. 
 کاظمی فریمانی اظهار داشت: شرکت اکسیر شرق ارمغان طبیعت از سال ۱۳۹۸ بصورت تخصصی در زمینه ی کشت و فرآوری گیاه آلوئه ورا در استان خراسان رضوی فعالیت داشته و در حال حاضر بیش از 25 هزار متر مربع گلخانه ی آلوئه ورای ارگانیک تحت پوشش و حمایت شرکت، با ضمانت خرید برگ هستند که با توجه به فعالیت های تولیدی شرکت، در این 3 سال، قیمت خرید برگ آلوئه ورا 555 درصد رشد داشته و باعث رونق این صنعت در استان شده است.
وی گفت: شرکت اکسیر شرق ارمغان طبیعت، مطابق با جدیدترین استانداردهای بین المللی در حوزه فرآوری آلوئه ورا مانند رعایت زمان طلایی از زمان جداسازی برگ آلوئه ورا تا فرآوری(Golden time)، جداسازی کامل ژل و پالپ آلوئه ورا بصورت کاملا فیزیکی بدون مواد شیمیایی و طراحی ماشین آلات خط تولید بطوری که تازگی و خواص کامل ژل و پالپ تازه آلوئه ورا حفظ شود، اقدام به تولید تمامی محصولات آلوئه ورا نموده است.
محصولات تولیدی شرکت شامل تولید انواع نوشیدنی های خالص و ارگانیک آلوئه ورا در طعم های مختلف، شربت خالص آلوئه ورا در طعم های مختلف، انواع پودر تصفیه شده آلوئه ورا در گریدهای غذایی، دارویی و آرایشی بهداشتی، عصاره تغلیظ شده آلوئه ورا(برای اولین بار در کشور با صد برابر تغلیط)، ژل و پالپ تصفیه شده آلوئه ورا با برند تجاری نیوورا می باشد.
ظرفیت خط تولید نوشیدنی این کارخانه سالیانه 2000 تن، و فرآورده های دیگر آلوئه ورا 1200 تن می باشدکه برای تامین مواد اولیه این خطوط نیاز به 5000 تن برگ آلوئه ورا می باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها