فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت : بسیج مکتبی بر گرفته از باورهای دینی، قرآنی و اندیشه ها و سبک های زندگی ائمه اطهاراست و بسیج با تولد خود توانست حرکتهای برزگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام دهد .
کد خبر: ۱۳۴۸۶۶۶

رضا پور سمشی در گفتگو با خبر نگار جام جم انلاین در یزد اظهارداشت: بسیج مکتبی بر گرفته از باورهای دینی، قرآنی و اندیشه ها و سبک های زندگی ائمه اطهاراست و بسیج با تولد خود توانست حرکتهای برزگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام دهد که ثمره آن سالها نصیب ملت و نظام و انقلاب  خواهد شد .

وی افزود: مکتب بسیج با اندیشه حکمرانی حضرت امام(ره) که در دنیا بود بوجود آمد که امروزه بعضی از شخصیت های اروپایی به صراحت اعتراف کردند که ما مثل تهران نیستیم که یک جریان مردمی را برای مقابله با کرونا داشته باشیم.

این مسئول خاطر نشان ساخت: نخستین مبحثی که بسیج به آن ورود کرد به دلیل شرایط جنگی کشوردرسالهای ابتدایی جنگ بود و نگاه مکتب بسیج در حوزه های حکمرانی مربوط به تمام ساخت های فرهنگی ، اجتماعی ، دفاعی ، امنیتی،زیست محیطی، اقتصاد و سایر عرصه ها است و هفته بسیج امسال با جریان علمی و برگزاری نمایشگاه تخصصی آغاز می شود و برنامه های متعدد و پرباری امسال دراستان اجرا خواهد شد.

 وی در خصوص برنامه ها ی هفته بسیج در استان افزود: از 29آبان الی 5 آذر به نام هفته بسیج نامگذاری شده  و برنامه ها ی امسال با شعار« بسیج پاره تن من مردم است» برگزارخواهد شد و در استان برگزاری نمایشگاه جهاد گران علمی در حسینه ثارالله  و همچنین برگزاری اجلاسیه ستاد اقامه نماز نیروها ی مسلح سپاه و بسیج از برنامه های شاخص این هفته دراستان است .  

این مسئول ادامه داد: اجلاسیه ستاد اقامه نماز نیروهای مسلح یکی از برنامه های شاخص هفته بسیج است که این ویژه نامه با حضور حجت الاسلام دکتر حاجی صادقی نماینده  ولی نماینده درسپاه برگزار می شود .

فرمانده سپاه الغدیر استان ،رزمایش اقتدارجهاد گران ، افتتاح پروژه ها ی مهندسی سپاه ، طرح های محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی، افتتاح نمایشگاه اسوه در بسیج محلات، برگزاری یادواره شهید سردار رفیعیان وشهدای آماد و پشتیبانی را از دیگر برنامه ها ی هفته بسیج دراستان عنوان کرد.

برگزاری کنگره شهدا ی دانش آموز استان

وی با اشاره به تجربه برگزاری گنگره 4 هزار شهید استان استان گفت: رهبرمعظم انقلاب درفرمایشات خود در باره این کنگره گفتند که یزد قریب به 4هزار دانش آموز شهید دارد  و ازهمان زمان ستاد کنگره تصمیم گرفت که کا رهای متعددی دراین حوزه انجام دهد.

پورسمشی درمورد برگزاری کنگره شهدای دانش آموزی استان تصریح کرد: مجوزکنگره ملی هزارشهید دانش آموزاستان یزد صادر شده و درهفته بسیج در یزد کلید می خورد و امیدواریم با تشکیل این ستاد، بتوانیم شاهد برگزاری کنگره درسال آینده باشیم .

 اجرا ی5پروژه برای  مقابله با تنش آبی در استان

پور شمسی ازبرنامه های بسیج و سپاه الغدیراستان برای مقابله با تنش آبی استان گفت و افزود : درقرار گاه امام حسن (ع) 92میلیار تومان اعتبار برای بسیج سازندگی به منظور اجرای 5 پروژه در حوزه آب در نظر گرفته شده و 5 پروژه در حوزه کم آبی درشهرهای بهمن ابرکوه ،عقدا ، بخش مرکزی یزد و شهرستان خاتم اجرا خواهد شد که 22میلیارد تومان این رقم  تحقق پیدا کرده و مطالعلات آن با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان تمام شده و طرح ها تهیه و اماده شده است .

 وی بر لزوم گفتمان سازی در مورد آب هم برای مردم و مسئولان استان های یزد و اصهفان نیز تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: محوریت اصلی ما در این حوزه گفتمان آب است که به نوعی این معضل و مشکل ملی باید برطرف شود و براین اساس گفتمان کشوری را دردستورکارخود قراردهیم تا مردم بتوانند درک بهتری به این مسئله داشته باشند و باید این فضای سنگینی که امروز درکشوردرمورد آب وجود دارد را برطرف سازیم  زیرا این فضا زیبنده هیچ کدام ازاستانها نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها