یزد - فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه دفاع مقدس مربوط به همه احاد مردم جامعه است گفت : به مناسبت هفته دفاع مقدس 4هزار برنامه دراستان برگزار می شود .
کد خبر: ۱۳۸۱۰۹۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، سردار حسین زارع کمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت دفاع مقدس اظهارداشت : بیش از 4هزار برنامه در 500 عنوان برنامه ،این هفته توسط نیروهای نظامی ،انتظامی و بسیج در قالب 23محور و 14برنامه شاخص درطول این هفته در استان برگزار خواهد شد.

 وی افزود:این برنامه ها با پخش فرامین ولی امرمسلمین مقام معظم رهبری به صورت زنده  در مسجد روضه محمدیه آغاز می شود و روز پنج شنبه که اولین روز هفته دفاع مقدس است رژه نیروهای مسلح در سطح استان برگزار می شود.

فرمانده  سپاه الغدیر استان گفت:عطر افشانی قبور مطهرشهدا ،تجلیل از پبیشکسوتان افتخار آفرین دفاع مقدس و مقاومت، دیدار با جانباران و زرمندگان، برزگداشت شهدای سلامت و تجلیل از مدافعان این عرصه ، تبیین نقش زنان و خانواده دردفاع مقدس، سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه،  دیدار مردمی شورای قضائی استان، همایش پیاده روی خانوادگی ، نواختن زنگ مهر و مقاومت همزمان با بازگشائی ماه مهرازجمله برنامه ها ی این هفته در استان است.   

زارع کمالی تصریح کرد: توزیع یک هزاربسته لوازم التحریربرای دانش آموزان بی بضاعت ،از دیگر برنامه های این هفته است و رزمایش کمک های مومنانه که بیشتر درقالب اهدای لوازم التحریراست درسراسر استان برگزار می شود .

وی ادامه داد :مراسم عزاداری یگان ها ی نیروهای مسلح به مناسبت رحلت رسول اکرم ، همایش پاسداشت روز سرباز ،تجلیل از سربازان  متاهل ، رونمایی از مستند دفاع مقدس با عنوان 33سال سجود و روایت زندگی روحانی شهید  محمد حسین  مختاری، تجلیل ازجهادگران ، گردهمایی صمیمی فرماندهان دفاع مقدس و برگزاری دومین همایش دیده بان  صبح از دیگر برنامه های این هفته در استان است .

فرمانده سپاه الغدیر استان افزود: نواحی مختلف  بسیج استان هرروز یک برنامه شاخص  را برگزار می نمایند که امید است با کمک و مدد الهی و توسل به ائمه اطهار بتوانیم به زیبایی فرهنگ دفاع مقدس را درمیان مردم ترویج نمائیم و با توجه به فرمان مقام معظم رهبری ،مبنی بر جهاد تبیین ، رویکرد و هدف ما این است که تمامی برنامه ها  بر اساس موضوع بصیرت افزایی باشد و امید است که دراین عرصه موفق باشیم.

 زارع کمالی خاطر نشان ساخت : بیش از 22 قشردر بسیج مشغول به فعالیت هستند وامیدواریم تمامی اقشار جامعه در برنامه های هفته دفاع مقدس حضور پررنگی داشته باشند .

فرمانده  سپاه الغدیر استان تصریح کرد: اگرحادثه کربلا والگو گیری از آن نبود انقلاب اسلامی ایران هیچ موقع پیروز نمی شد در 8 سال دفاع مقدس پیروزها و فتح های پی در پی نداشتیم .

دفاع مقدس یادآورایثار و شهادت طلبی رادمردان و شیر زنان انقلابی است

وی افزود :هفته دفاع مقدس یادآورایثار و شهادت طلبی رادمردان و شیر زنان انقلابی است که به فرمان رهبر و امام خود لبیک گفته و آگاهانه و خالصانه و عاشقانه با بصیرت درراستای حفظ ارزشهای  اسلامی جانفشانی کردند و تاریخ 8 ساله دفاع مقدس درسهای زیادی برای ما داشته و دارد و باید از این تاریخ عظیم  الگو برداری کنیم  واین موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد .

 این مسئول گفت: امروزمیدان جنگ درعرصه های رسانه ای ، جمعیتی، فرهنگی  ،شناختی و اقتصادی ودر یک کلام جنگ ترکیبی است وجهادی که امروز نیاز است جهاد اکبر، جهاد تبیین و امید آفرینی است و اگر می خواهیم در این میدان پیروز شویم باید مانند شهدا عمل کنیم .

وی با بیان اینکه ما درجنگ رسانه ای قرار داریم تصریح کرد : قابل قبول نیست که ما در جنگ رسانه ای کم کارباشیم و باید انچه در توانمان است را انجام دهیم تا در این جنگ رسانه ای بهتر و بیشتربه نتیجه دست پیدا کنیم .

زارع کمالی خاطرنشان ساخت : دفاع مقدس صرفا برای نیروها ی مسلح نبوده و متعلق به تمام آحاد جامعه است و یکی از برکات دفاع مقدس حضور آحاد و هم افزایی تمام مردم است و امروزبرای الهام گیری از این هفته آحاد مردم و مسئولین باید پای کار باشند و سپاه به عنوان محوریت هماهنگی لازم را انجام می دهد .

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها