وزیر خارجه فرانسه بدون اشاره به بدعهدی های اروپا:

اگر این دور از مذاکرات ساختگی باشد، برجام پوچ و توخالی است

وزیر امور خارجه فرانسه با انداختن توپ در زمین ایران درباره برجام و بدون اشاره به نقض تعهدات طرف های غربی، به لفاظی علیه تهران پرداخت.
کد خبر: ۱۳۴۸۴۹۲

به گزارش جام جم آنلاین، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه امروز جمعه و در آستانه از سرگیری مذاکرات وین برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام، به لفاظی برضد ایران پرداخت.

لودریان در مصاحبه ای با نشریه فرانسوی لوموند بدون اشاره به بد عهدی دولت های اروپایی و همراهی آنها با سیاست های آمریکا در قبال برجام، مدعی شد که چنانچه گفتگوهای ۲۹ نوامبر (۸ آذر) «ساختگی» به نظر رسد، مذاکره کنندگان باید توافق هسته ای را خالی از هر گونه محتوا بدانند.

وی در ادامه لفاظی اش افزود: اولین بررسی که باید انجام دهیم این است که آیا بحث را از جایی که این مذاکرات در ماه ژوئن با دولت قبلی ایران متوقف شد، ادامه می دهیم یا خیر.

اظهارات و لفاظی وزیر خارجه فرانسه در حالی مطرح می شود که شواهد دال بر این است که پاریس می خواهد در ادامه مذاکرات نقش قلدر (پلیس بد) را ایفا نماید.

پیشتر نیز سخنگوی وزارت خارجه فرانسه به نقل از وزیر خارجه این کشور اعلام کرده بود که مذاکرات احیای برجام باید از همان مرحله ای که تا ۲۰ ژوئن رسیده بود، از سر گرفته شود.

ایران بارها اعلام کرده است نسبت به تعهدات خود پایبند بوده است و این دولت های غربی بوده اند که همیشه با بدعهدی هایشان یا با اقدامات یکجانبه شان مانند آمریکا (که یک طرفه از برجام خارج شد) برجام را از رسیدن به اهدافش باز داشته اند.

تهران تاکید می‌کند که به عنوان یکی از امضاءکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

ایران اخیرا با آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی، در روز ۸ آذرماه در شهر وین، موافقت کرده است حال آنکه تاکید می‌کند که هدف مذاکره، حرف زدن محض نیست، بلکه حصول توافقی ملموس و احترام به منافع متقابل است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها