هفته پنجم رقابت های لیگ برتر امروز با ۵ بازی پیگیری می‌شود که در حساس‌ترین دیدار استقلال برای پس گرفتن صدر جدول از نساجی پذیرایی می‌کند و پرسپولیس هم میهمان مس رفسنجان است.
کد خبر: ۱۳۴۸۴۲۸

به گزارش جام جم آنلاین، هفته پنجم رقابت های لیگ برتر امروز با ۵ بازی پیگیری می‌شود که طی آن پیکان از سپاسی میزبانی می‌کند، پرسپولیس در رفسنجان مقابل مس به میدان می‌رود، فولاد و هوادار در اهواز دیدار می‌کنند، سپاهان میزبان تراکتور است و استقلال نیز در خانه پذیرای نساجی می‌باشد.

پیکان - فجر سپاسی

پیکان که در ۴ هفته ابتدایی فصل چهره یک مدعی را به خود گرفته و در حال حاضر نیز در رده سوم جدول قرار دارد، با فجر سپاسی دیدار می‌کند که هفته چهارم باعث شد استقلال هم نخستین امتیازات این فصل را از دست بدهد و هم برای اولین بار دروازه‌اش باز شود و همین نشان می‌دهد پیکان کار ساده‌ای در پیش ندارد.

شاگردان مجتبی حسینی تیم شایسته‌ای نشان داده‌اند و باید دید آیا آنها می‌توانند در روزهای آینده هم تنه به تنه مدعیان بسایند یا خیر. آنها اگر در این بازی پیروز شوند حداقل به رده دوم جدول باز می‌گردند و حتی شانس صدرنشینی هم دارند. پیکان با یک گل خورده در کنار استقلال، آلومینیوم و سپاهان بهترین خطوط دفاعی را دارند.

مس رفسنجان - پرسپولیس

سرخپوشان شاید وضعیت بحرانی نداشته باشند، اما باید پذیرفت آنها روی مرز بحران قرار دارند و اگر با دست پر از رفسنجان باز نگردند، شاید عملاً وارد بحران شوند. این در حالی است که مس رفسنجان با یک امتیاز از ۴ بازی عملاً وضعیت بحرانی دارد و حتی زمزمه‌هایی مبنی بر تغییرات کادر فنی این تیم هم به گوش می‌رسد.

سرخپوشان حداقل تا پایان هفته پنجم هم امکان صدرنشینی ندارند اما پیروزی احتمالی آنها می‌تواند حتی تحت شرایطی تا رده دوم هم این تیم را بالا بیاورد. دروازه شاگردان گل محمدی در همه دیدارهای گذشته خود باز شده که این شاید پاشنه آشیل آنها در ۴ هفته ابتدایی لیگ بوده است.

مس رفسنجان به اندازه پرسپولیس گل خورده دارد اما آنها با تنها یک گل زده به همراه پدیده ضعیف‌ترین خطوط حمله مسابقات را دارند.

فولاد - هوادار

پس از تقابل منصوریان و قلعه نویی که دیروز انجام شد و به تقسیم امتیازات انجامید، امروز یک تقابل دیگر بین دو مربی استقلالی را شاهد هستیم و آن هم رویارویی جواد نکونام و رضا عنایتی است.

این اولین حضور دوباره نکونام روی نیمکت فولاد است و این انگیزه مجموعه فولاد را برای یک پیروزی خانگی در اولین بازی با حضور نکونام افزایش می‌دهد.

هوادار با یک پیروزی، ۳ شکست و تنها ۳ امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد و فولاد با یک پیروزی، یک مساوی، ۲ شکست و ۴ امتیاز در رده یازدهم قرار دارد. فولاد با ۷ گل خورده به همراه تراکتور ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ را دارد و اصلی ترین نقطه ضعف آنها همین خط حمله آسیب پذیرشان است.

سپاهان - تراکتور

شاگردان نویدکیا در تیم سپاهان که در هفته چهارم مغلوب تیم همشهری خود شدند تا صدر جدول را به استقلال واگذار کنند، امروز در رده چهارم قرار دارند، اما با پیروزی احتمالی مقابل تراکتور می‌توانند این تیم را بار دیگر به صدر جدول برسانند؛ منوط به اینکه استقلال و پیکان امتیازاتی از دست بدهند.

این بازی در حالی برگزار می‌شود که تراکتور شرایط جالب توجهی ندارد و به تازگی نیز سرمربی جدیدش را به خدمت گرفته است. سرخپوشان تبریز با ۳ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارند و به همراه فولاد با ۷ گل خورده ضعیف‌ترین خطوط دفاعی لیگ را در اختیار دارند. این در حالی است که خط حمله سپاهان با ۶ گل زده یکی از خطوط حمله خوب مسابقات است.

استقلال - نساجی

صدرنشین مسابقات در هفته چهارم که با یک بازی کمتر نسبت صدر جدول را به آلومینیوم اراک واگذار کرد، امروز برای باز پس‌گیری صدر جدول کار ساده‌ای در پیش ندارد.

گرچه نساجی با ۴ امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد و برای این بازی نیز سرمربی اش را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد، اما معمولاً این تیم رقابت با تیم‌های بالای جدولی را خوب بلد است.

سرخ پوشان قائم شهر تاکنون سابقه پیروزی بر استقلال را ندارند و اگر آنها بتوانند شاگردان فرهاد مجیدی را شکست دهند، دست به تاریخ سازی زده‌اند.

استقلال برای بازگشت به صدر جدول نه تنها باید بر نساجی غلبه کند، بلکه باید توجه خاصی به تفاضل گل هم داشته باشد چرا که پیکان هم در صورت غلبه بر فجر سپاسی می‌تواند جای آبی پوشان را در صدر جدول بگیرد.

برنامه بازی‌های باقی مانده از هفته پنجم رقابتهای لیگ برتر به شرح زیر است؛

جمعه ۲۸ آبان

پیکان تهران – فجر شهید سپاسی شیراز
داوران: کوپال ناظمی – هادی طوسی – علیرضا مرادی – حسین زیاری ناظر: فریدون اصفهانیان

مس رفسنجان – پرسپولیس
داوران: حسن اکرمی – حسن ظهیری – جعفر مهاجر – محمد رضا تارخ ناظر: حیدر شکور

فولاد مبارکه سپاهان – تراکتورسازی تبریز
داوران: امیر سامان سلطانی – فرزاد بهرامی – امید افخمی – یاسر همرنگ ناظر: حسین خانبان

استقلال تهران – نساجی مازندران
داوران: علیرضا فغانی – محمد رضا ابوالفضلی – فرهاد مروجی – سید مهدی مرجان زاده ناظر: محمد رضا فلاح

فولاد خوزستان – هوادار تهران
داوران: روح اله شریفی – محمد راهی – مرتضی سلمان نژاد – ایمان کهیش ناظر: بهرام مهرپیما

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها