این زمین لرزه که بسیار طولانی بود، موجب وحشت مردم و تخریب شماری از خانه های قدیمی شده است.
کد خبر: ۱۳۴۷۶۲۲

به گزارش جام جم آنلاین، اين زلزله در كرمان و كيش هم احساس شد.

اين زلزله ساعت 15:36 دقيقه و در عمق 18 كيلومتري زمين رخ داد.

مركز لرزه نگاري كشور، جزيره قشم و حوالي لافت را كانون زلزله اعلام كرده است.

 

میعادفر، رییس سازمان اورژانس کشور: تاکنون جان باختن یک نفر و مصدوم شدن 11 تن براثر زلزله امروز گزارش شده است.

رئیس جمهور ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان زلزله شدید استان هرمزگان تاکید کرد که همه دستگاه‌های امدادی و وزارتخانه‌های مسئول در اسرع وقت به کمک مردم مناطق زلزله‌زده بشتابند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در جلسه هیات دولت و پس از اطلاع از وقوع زلزله در برخی استانهای جنوبی کشور از تمام دستگاه‌های مسئول استان هرمزگان و همچنین در صورت نیاز استان‌های همجوار و نیز وزارتخانه‌های مسئول خواست در اسرع وقت و با اولویت امدادرسانی، رسیدگی به وضعیت منطقه را پیگیری کنند.

رئیس جمهور همچنین از معاون اول خود خواست در سریع‌ترین زمان ممکن با حضور در محل وقوع زلزله از نزدیک مسائل و مشکلات ناشی از آن را بررسی کند تا مردم احساس آرامش و امنیت داشته باشند و اطمینان پیدا کنند که امدادرسانی به موقع و به خوبی انجام می‌شود.

پس از زلزله 6.4 ریشتری بعد از ظهر امروز در هرمزگان، تاکنون 6 پس لرزه نسبتا شدید نیز در این منطقه رخ داده است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری زمین، استان هرمزگان حوالی قلعه قاضی استان هرمزگان را لرزاند.

بایرام نژاد، رئیس مرکز لرزه نگاری کشور: عمق هر دو زلزله نخست در هرمزگان 15 کیلومتری سطح زمین بوده است.

وی افزود: هزاران ایستگاه ثبت لرزه در سراسر جهان و بیش از صد ایستگاه در کشور ما وجود دارد که احتمال خطا و اختلاف جزئی در ارقام ثبت شده هریک از آنها وجود دارد.مختصات دقیق و اطلاعات تکمیلی درباره زلزله ها پس از جمع آوری انواع داده ها و اطلاعات، تحلیل و تبیین می شود. آنچه که در لحظات نخست پس از وقوع زلزله اعلام می شود، اطلاعات اولیه و در دسترس است.

تعداد بازدید : 241

دوستی، استاندار هرمزگان گفت: تدابیر لازم برای تامین امنیت مردمی که خانه های خود را ترک کرده اند، اتخاذ شده است.

وی افزود: تمام کادر پزشکی استان به مراکز درمانی فراخوانده شده اند. اماکن ورزشی برای اسکان هموطنانی که قصد دارند شب را بیرون از منزل سپری کنند، آماده شده است.

اولین خسارات زلزله در محله‌های بندرعباس / پاره شدن کابل‌های برق و افتادن تیرها وسط کوچه‌ها.

 

تعداد بازدید : 256

دستور فوری رئیس جمهور در نشست هیئت دولت برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان در جنوب کشور.

پس از زلزله 6.4 ریشتری بعد از ظهر امروز در هرمزگان، تاکنون 4 پس لرزه نسبتا شدید نیز در این منطقه رخ داده است.

بر اساس اعلام مرکز هواشناسی امارات، پس لرزه های زمین لرزه ۶.۴ ریشتری در جنوب ایران در چندین منطقه از امارات و عربستان نیز احساس شده است.

مدیرکل راهبری شرکت توانیر گفت: در قسمت های شمالی بندرعباس قطعی برق گزارش شده است تا از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری شود. برق بعد از رفع اختلالات وصل خواهد شد چرا که در این شرایط احتمال برق گرفتگی وجود دارد.

وی افزود: تنها در نقطه وقوع زلزله قطعی برق نداریم بلکه در پست های انتقال و توزیع برق امکان وقوع خسارات وجود دارد. ارزیابان ما در ناحیه زلزله حاضر هستند.

دقایقی قبل پس‌لرزه‌‌ای به بزرگی ۴ ریشتر حوالی قلعه‌ قاضی در استان هرمزگان را لرزاند.

یک دقیقه بعد از زلزله ۶.۴ ریشتری، زلزله‌ای دیگر با قدرت ۶.۳ ریشتر به وقوع پیوست.

تعداد بازدید : 270

خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: پس از زلزله دو تیم ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند و همچنین بالگرد اورژانس هم برای بررسی هوایی به منطقه زلزله‌ زده رفته‌ است. ۵دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس در استان هرمزگان و ۵ دستگاه آمبولانس در استان فارس درحال آماده باش هستند.

بایرام نژاد، رئیس مرکز لرزه نگاری کشور: دو زلزله در منطقه لافت رخ داده است. وقتی دو زلزله با فاصله کم رخ می دهد، امواج آنها تداخل پیدا می کند و ارزیابی و تفکیک مختصات و ثبت آنها زمان می برد. قدرت یکی از زلزله ها 6.4 ریشتر ثبت شده است.

تعداد بازدید : 119

میعادفر، رئیس اورژانس کشور: آماده امداد رسانی زمینی و هوایی هستیم.استان های همجوار برای اعزامی نیروهای امدادی به حالت آماده باش درآمدند.

 

تعداد بازدید : 85

رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پی وقوع زلزله ۶.۴ ریشتری در استان هرمزگان گفت:  شش تیم عملیاتی به منطقه زلزه‌زده اعزام شده اند. استان‌های هرمزگان، فارس و کرمان در آماده باش کامل هستند.

اولی 6.4 ریشتر در عمق 18 کیلومتری
دومی 6.3 ریشتر درعمق 10 کیلومتری

مدیر کل مدیریت بحران هرمزگان گفت: زمین لرزه استان هرمزگان در بسیاری از نقاط استان کرمان، حتی نقاط شمالی این استان هم احساس شد.

وی افزود: به نهادهای ذیربط آماده باش داده شده و تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

 

زمین لرزه شدید بندر عباس را لرزاند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها