توسط انتشارات جهاددانشگاهی کرمان صورت گرفت؛

انتشارکتاب تحقیق در عملیات فراوری مواد معدنی

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان،تعداد اعضای بانک خون بند ناف در استان کرمان  را بیش از ۵ هزار مورد اعلام کرد.
رییس جهاددانشگاهی استان کرمان،تعداد اعضای بانک خون بند ناف در استان کرمان  را بیش از ۵ هزار مورد اعلام کرد.
کد خبر: ۱۳۴۷۵۵۷
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛مهدی بازمانده،با بیان اینکه ۲۴ آبان ماه روز جهانی بانک خون بندناف است،گفت:بانک خون بندناف جهاددانشگاهی استان کرمان در تیر ماه ۱۳۸۷ با همکاری بانک خون بندناف رویان فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون دارای سه شعبه در شهرهای رفسنجان،سیرجان و جیرفت و کارشناس نمونه گیر آموزش دیده در شهرهای زرند،بم،بافت،راور و شهربابک می باشد.

وی به درمان بیماری های لاعلاج با استفاده از سلولهای بنیادی،اشاره و تصریح کرد:نظر به اینکه ذخیره سازی این نوع خون می تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد،لذا باید اقدامات بیشتری برای ترغیت و تشویق مردم جهت ذخیره سازی خون بندناف انجام داد.

وی گفت:از جمله پیوندهای انجام شده با استفاده از نمونه های بانک سلول های بنیادی خون بند ناف رویان می توان به درمان تالاسمی،آنمی آپلاستیک،آنمی فانکونی،فلج مغزی،بیماری های نقص ایمنی اولیه (SCID)،لوسمی حاد لنفوبلاستیک (ALL یکی از شایع ترین سرطان ها در کودکان و گاهی در بزرگسالان هم دیده می شود)،لوسمی حاد میلوئیدی (AML  از انواع سرطان خون) اشاره کرد.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان،به یکی از موارد درمان با استفاه از خون بند ناف در کرمان اشاره و تصریح کرد:در کرمان می توان درمان کودک ۱۰ ساله مبتلا به تالاسمی ماژور (انجام درمان با استفاده  از خون بند ناف خواهر) را ذکر کرد.

وی ادامه داد:حفظ و نگهداری سلول های بنیادی خون بندناف برای استفاده احتمالی در آینده،انتخابی است که امروزه تعداد زیادی از پدران و مادران در سراسر جهان برای فرزندان خود مورد توجه قرار می دهند.

وی گفت:خون بندناف خونی است که پس از تولد در بند ناف و جفت باقيمانده و دور ريخته می شود در حالیکه اين خون غنی از سلولهای بنيادی است.

رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان در پایان یادآور شد:سلول های بنيادی قادر به درمان محدوده وسيعی از بيماريهای مزمن و حاد می باشند که امید است با اقدامات گسترده و آشنایی مردم با فواید ذخیره سازی این خون شاهد استقبال بیشتر هم استانی های عزیز در این زمینه باشیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها