بالانس توربين واحد يك بخار براي اولين بار در نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از بالانس توربين 320 مگاواتی واحد يك بخار براي اولين بار توسط کارشناسان و متخصصان این نیروگاه خبر داد.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از بالانس توربين 320 مگاواتی واحد يك بخار براي اولين بار توسط کارشناسان و متخصصان این نیروگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۷۴۶۹
به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از بالانس توربين 320 مگاواتی واحد يك بخار براي اولين بار توسط کارشناسان و متخصصان این نیروگاه خبر داد.


به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان سلیمی عنوان کرد : از جمله عوامل بسیار تهدید‌کننده توربین‌ها، بروز ارتعاش در یاتاقان‌ها می باشد  که ناشی از آنبالانسی روتور است که تاکنون عملیات بالانس توربین توسط کارشناسان کشور ایتالیا که سازنده آن نیز می‌باشند صورت می‌گرفت.


سلیمی با بیان اینکه متخصصان داخلی برای نخستین بار موفق به بالانس این نوع توربین شدند، اظهار کرد: توربین نیروگاه بندرعباس از نوعW27R/2  ساخت ایتالیا و وزن تقریبی 54 تن است و به لحاظ کثرت صفحات بالانس یکی از پیچیده‌ترین انواع توربین‌ها در جهان به شمار می‌رود، بالانس در محل آنها کاری بسیار دشوار است و همواره انجام عملیات سایت بالانس این توربین توسط کارشناسان ایتالیایی  صورت می‌گرفت که براي اولين بار در نيروگاه بخار بندر عباس ، عمليا ت بالانس توربين واحد 1 توسط پرسنل خود نيروگاه صورت گرفت . 


مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: واحد تولیدی شماره یک نیروگاه به دلیل برخی اشکالات پیش‌بینی نشده و افزایش سطح ویبریشن عمومی یاتاقان‌ها و اهمیت در مدار بودن این واحد ، پس از بررسی و انجام محاسبات لازم و با یک مرحله وزنه‌گذاری، ویبریشن یاتاقان‌ها کنترل گردید وهم اکنون با حداکثر توان اکتیو و راکتیو با سطح ارتعاشات مجاز و مطابق با استاندارد کارخانه سازنده در مدار است. 


سلیمی در پایان خاطر نشان کرد :اين عمليات به روش بالانس دو صفحه اي انجام گرفت كه در نهايت باعث شد ارتعاشات ياتاقان 4 توربين از عدد 5.7 ميليمتر بر ثانيه به عدد 1.3 ميليمتر بر ثانيه كاهش يابد . همچنين كاهش چشم گيري ، در ارتعاشات اين ياتاقان در زمان راه اندازي و رسيدن به دور بحراني ايجاد شد كه باعث جلوگيري از ايجاد صدمه به توربين و اتفاقات ناگوار بعدي خواهد شد . شايان ذكر است انجام بالانس توسط پرسنل نيروگاه به سرپرستي دفتر مهندسي و همكاري اداره تعميرات توربين و بهره برداري بخار صورت پذيرفت و موجب  صرفه جويي اقتصادي بسياري بالايي گرديد .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها