رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاح کارخانه آهک قلعه گنج:

قلعه‌گنج باید به دست قلعه گنجی‌ها اداره شود

رئیس بنیاد مستضعفان و استاندار کرمان،کارخانه آهک صنعتی شهرستان قلعه‌گنج را در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی  به یاد سردار شهید قاسم سلیمانی افتتاح کردند.
رئیس بنیاد مستضعفان و استاندار کرمان،کارخانه آهک صنعتی شهرستان قلعه‌گنج را در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی  به یاد سردار شهید قاسم سلیمانی افتتاح کردند.
کد خبر: ۱۳۴۷۱۴۸
قلعه‌گنج باید به دست قلعه گنجی‌ها اداره شودبه گزارش جام جم آنلاین کرمان؛این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان ایجاد شده و ظرفیت تولید آهک صنعتی کشور را سالانه ۱۱ هزار تن افزایش می‌دهد.

همچنین این کارخانه که توسط شرکت آهک کاوه راه‌اندازی شده، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۲۰۰ نفر را فراهم و ۴ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی دارد.

تولید بهترین آهک صنعتی با تکنولوژی روز دنیا در قلعه‌گنج

پرویزفتاح،رئیس بنیاد مستضعفان در این آیین گفت:بنیاد مستضعفان هفت سال است که در شهرستان قلعه‌گنج حضور دارد و با مرور فعالیت ها،همه اذعان دارند رویه،بافت و شاخص های این شهرستان ارتقاء پیدا کرده است.

وی ادامه داد:نمی گوییم به همه شاخص های مطلوب رسیده ایم،اما قلعه گنج نسبت به گذشته و قبل از حضور بنیاد مستضعفان خیلی بهتر شده است.

فتاح،احداث تولید آهک صنعتی را از توفیقات بنیاد مستضعفان دانست و گفت:انتخاب محل،اختصاص معدن و مواد اولیه کارخانه در شرایط تحریم، تامین تجهیزات و منابع مالی و سرمایه گذاری و تامین زیرساخت ها انجام شده است.

فتاح،افزود:سرمایه گذاری خالص بنیاد مستضعفان در این کارخانه ١۴٠ میلیارد تومان است و تجهیزات مربوط به کارخانه دیگر موارد آماده بوده و در صورت احتساب هزینه آن میزان سرمایه گذاری به ٣٠٠ میلیارد تومان می رسد.

وی خاطرنشان کرد:تولید بهترین آهک صنعتی را با تکنولوژی روز دنیا در این کارخانه خواهیم داشت،یک ماه تولید آزمایشی آن آغاز شده و کارخانجاتی در اطراف قلعه گنج و هرمزگان تمام تولید را پیش خرید کرده و هیچ مشکلی برای فروش نداریم.

رئیس بنیاد مستضعفان ابراز داشت:این کارخانه به گونه ای طراحی و احداث شده که با محیط زیست سازگار باشد،ضمن آنکه مسئولان کارخانه باید در این منطقه درخت بکارند و به سرسبزی منطقه کمک کنند.

وی بااشاره به طرح توسعه کارخانه افزود:مجوز لازم داده شده و به دلیل اینکه خرید تضمینی محصول را داریم به صرفه است که فاز دوم احداث شود.

فتاح،بیان کرد:تولیداسمی سالیانه کارخانه ١١٠هزار تن آهک صنعتی است و با فاز دوم به٢٢٠ هزار تن می رسد که تولید و اشتغال بالا رفته و به توسعه منطقه کمک می کند.

وی ابراز داشت:در حال حاضر در مراحل اولیه به طور مستقیم و غیرمستقیم بیش از ٢٠٠ نفر اشتغال ایجاد شده و در ادامه بیشتر می شود.

رییس بنیاد مستضعفان گفت:همه تاکید مابراین است افرادی که برای اشتغال جذب می شوند و برای حمل بار می آیند،حتما از قلعه گنج و منطقه اطراف باشد و تاکید این است باید اینجا به دست قلعه گنجی ها اداره شود.

وی افزود:فعالیت های بنیاد ادامه دارد، برخی نواقص در کارها بوده که تکمیل می شوند و می خواهیم منطقه هدف جدید و کار را در کرمان با همکاری استان آغاز کنیم،اما معنای آن رفتن ما از اینجاست.

فتاح،ادامه داد:اقداماتی که در قلعه گنج آغاز کرده ایم،آماده واگذاری به مردم است و از ابتدا گفته ایم بنیاد نباید اداره کند و باید با شرایط خیلی خوب و منطقی به مردم بدهیم تا خودشان اداره کنند.

وی ابراز داشت:در کل کشور ۴٠ منطقه هدف داریم که قلعه گنج یکی از آنهاست و به دلیل ارادت به کرمان و شهید سلیمانی هماهنگ شده یک منطقه دیگر در استان اضافه و کار را دنبال کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها