«هادی العامری»، رئیس ائتلاف الفتح عراق روز چهارشنبه با سفیر ترکیه در بغداد دیدار کرد.
کد خبر: ۱۳۴۷۰۵۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، «هادی العامری»، رئیس ائتلاف الفتح عراق روز چهارشنبه با «علی رضا گونَی»، سفیر ترکیه در بغداد دیدار کرد.

در این دیدار رئیس ائتلاف فتح عراق به موضوع اخراج نیرو‌های خارجی از این کشور اشاره کرد.

العامری در این دیدار همچنین تاکید کرد که هیچ طرف بین‌المللی اجازه دخالت در نتایج انتخابات عراق را ندارد.

رئیس ائتلاف فتح عراق و گونَی در این نشست بر ضرورت توسعه روابط تجاری بین دو کشور و افزایش همکاری‌های سرمایه گذاری برای ایجاد فرصت‌های شغلی تأکید کردند.

العامری تصریح کرد: عراق به موضوع برکناری تمامی نیرو‌های خارجی ادامه می‌دهد، زیرا قانون اساسی عراق اجازه حضور هیچ نیروی غیر عراقی و در عین حال اجازه هیچ تهدیدی به امنیت کشور‌های همسایه از سوی گروه‌های مسلح مخالف دولتشان را نخواهد داد. احزاب سیاسی معترض به دستکاری در نتایج انتخابات، به پیگیری شکایات خود از مرجع قضائی ذی‌صلاح ادامه خواهند داد و به هیچ طرف بین‌المللی اجازه دخالت در هیچیک از پرونده‌های داخلی را نخواهیم داد.

العماری پیش از این نیز درباره تلاش برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق گفته بود: حمله به منزل نخست‌وزیر را به شدت محکوم می‌کنیم و از نهاد‌های مربوطه می‌خواهیم در این باره تحقیقات لازم انجام شود و واقعیت آن را روشن کنند و عاملان پشت پرده آن را هر کسی که باشد معرفی و محاکمه کنند.

العامری تأکید کرد: ما هشدار می‌دهیم که طرف سومی برای برهم زدن اوضاع و فتنه‌آفرینی در پشت پرده این حمله وجود دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها