فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور از فوت چهار تن و مصدوم شدن ۲ نفر دیگر بر اثر خفگی در غاری در بخش میان جلگه این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۶۹۲۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از جامعه 24، سرهنگ علیرضا حسینعلی زاده گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی بر یک مورد حادثه در ارتفاعات روستای چاه نسر بخش میان جلگه شهرستان نیشابور، بلافاصله مأموران انتظامی پاسگاه عشق‌آباد به همراه ماموران امدادی آتش‌نشانی و هلال احمر به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران انتظامی و امدادی در محل حادثه که در یک نقطه صعب‌العبور بود، در بررسی‌های اولیه مشخص شد ۶ نفر در جستجوی سنگ یشم در داخل غاری اقدام به حفاری با دستگاه هیلتی کرده‌اند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: با توجه به روشن بودن موتور برق در مکان مذکور و انتشار گاز حادثه مزبور اتفاق افتاد.

حسینعلی زاده خاطرنشان کرد: اجساد برای اقدامات قانونی به سردخانه انتقال و در این خصوص پرونده تشکیل شد؛ ابعاد مختلف این حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

مصطفی افشار نیک رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور هم در مورد حادثه گفت: در ساعت ۱:۰۹ بانداد ۱۹ آبان ماه طی تماس با مرکز ارتباطات مبنی بر گاز گرفتگی ۶ نفر در ارتفاعات چاه نسر، پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ شهر عشق آباد و عطائیه به محل حادثه اعزام شدند.

مصطفی افشار نیک توضیح داد: هنگام رسیدن کارشناسان اورژانس ۱۱۵ بر بالین مصدومان که توسط تیم آتش نشانی و هلال احمر از محل خارج شده بودند متاسفانه چهار نفر (حدود ۳۰ الی ۴۰ سال) به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن فوت کرده بودند و ۲ مصدوم دیگر بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲ بهمن انتقال داده شدند.

وی افزود: ۲ مصدوم در حال حاضر با هوشیاری کامل در بخش اورژانس بیمارستان ۲۲ بهمن بستری هستند و به گفته مصدومان حادثه، این افراد به قصد معدن یابی (معدن طلا، یشم و...) در حال کاوش بوده‌اند و تعدادی از این افراد نیز غیر بومی بوده‌اند.

به گفته شاهدان حادثه تعدادی از افراد نیز از محل حادثه متواری شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها