عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای گروه های پر خطر لازم است

یک متخصص عفونی کودکان در گفتگو با جام جم از ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا می گوید

تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای افزایش ایمنی در برابر کووید 19

در شرایط پاندمی که احتمال ابتلا به کرونا زیاد است و ویروس همچنان در گردش است، علاوه بر احتمال ایجاد سویه های جدید این ویروس، احتمال ابتلا بطور کلی بالاست و برای شکستن زنجیره ابتلا، واکسیناسیون باید با شدت انجام شود بنابراین تزریق دوز سوم بشدت توصیه می شود.
کد خبر: ۱۳۴۶۸۱۴

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر فریبا شیروانی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان مطالب فوق می افزاید: بیماری کووید 19 یک بیماری کشنده با احتمال درگیری شدید ریه است که مرگ و میر در حد 4 درصد در کل جمعیت و در حد بالای پنجاه درصد در سن بالای هشتاد سال دارد. ایمنی نسبت به این بیماری بدنبال ابتلا و واکسیناسیون ایجاد می شود، ولی حتی ابتلا به آن هم با ایمنی کامل همراه نیست و احتمال ابتلا چند ماه بعد از بهبودی نیز وجود دارد. پاسخ ایمنی به واکسن با میزان انتی بادی سنجیده می شود و در مطالعات دیده شده که سه ماه بعد از ابتلا و واکسیناسیون میزان آنتی بادی کاهش می یابد.

وی تاکید می کند: با گذشت چهار تا شش ماه از دوز دوم واکسن در تمام افراد لازم است دوز سوم تزریق شود و اولویت با کارکنان بهداشتی و افراد مسن و مبتلا به نقص ایمنی است. در مورد دوزهای بعدی نیز در طول زمان و بر اساس رفتار ویروس و میزان ایمنی جامعه و میزان ویروس در گردش تصمیم گیری خواهد شد.

پونه شیرازی - سلامت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها