اعضای باندی که در پوشش فروش اینترنتی اسباب بازی ، از 28 نفر کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۳۴۶۷۰۳

به گزارش خبرنگار حوادث جام جم آنلاین، سرهنگ "داود معظمی گودرزی" ،رئیس پلیس فتا پایتخت در تشریح این خبر اظهار داشت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و مدعی شدند پس از خرید در یکی از سایت های فروش اسباب بازی برای کودکان مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

وی عنوان کرد: مالباختگان این پرونده در ادامه اظهار داشتند، قصد خرید اسباب بازی برای کودک خود در فضای مجازی را داشته که با یک سایت فروش آنلاین این کالاها با قیمت های ارزان که نماد اعتماد الکترونیک نیز داشته ،مواجه شدندو پس از انجام فرآیند خرید و واریز وجه کالایی دریافت نکرده و متوجه کلاهبرداری شدند.

این مقام سایبری ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شکات رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا تحقیقات اولیه پرونده را آغاز کردند و در اقدامات اولیه متوجه شدند کلاهبردار با ایجاد یک سایت خرید آنلاین و جعل ای نماد اقدام به جلب اعتماد شهروندان و کلاهبرداری از آنها می کند.

رئیس پلیس فتا تهران اضافه کرد: افسران سایبری پلیس فتا پایتخت با بکارگیری اقدامات فنی و تحقیقات گسترده در فضای مجازی موفق به شناسایی گرداننده این سایت شدند و پس از به دست آوردن اطلاعات هویتی مجرمین و تشریفات قضایی متهمان را در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ گودرزی خاطر نشان کرد: متهمان پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کردند اما پس از مشاهده مستندات موجود در پرونده ضمن پذیرش جرم خود به کلاهبرداری از بیش از 28 نفر از شهروندان به ارزش ریالی حدود 5 میلیارد ریال اقرار کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها