به همت محیط بانان ادره محیط زیست و همیاری مردمصورت گرفت

کنترل طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان البرز

بیماری ویروسی طاعون نشخوارکنندگان کوچک به همت محیط بانان ادره محیط زیست و همیاری مردم در استان البرز کنترل و به پایان رسید.
کد خبر: ۱۳۴۶۴۳۲
کنترل طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان البرزفردین حکیمی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جم جم آنلاین البرزبا بیان اینکه در دو هفته اخیرخوشبختانه هیچ تلفاتی از وحوش در رابطه با طاعون نشخوارکنندگان کوچک مشاهده نشده است، گفت: در مدت بیماری 29 راس بز و گوسفند وحشی در طبیعت استان البرز تلف شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج با اشاره به اقدامات به موقع تیم های حفاظتی محیط زیست در جمع آوری لاشه های حیوانات تلف شده و ضدعفونی آبشخورها و پایش مداوم سلامتی وحوش تصریح کرد: خوشبختانه با پایش مداوم پرسنل محیط زیست و همیاری مردم آسیب جدی به جمعیت گله های  بز و گوسفندان وحشی وارد نشد.
حکیمی با بیان اینکه با شروع موج سرما و بارش برف در ارتفاعات منطقه حفاظت شده البرز جنوبی برنامه های کنترلی و پایش ماموران یگان حفاظت محیط زیست در این مناطق تشدید شده است گفت: با توجه به برودت هوا، برای حفاظت و حمایت از گونه های جانوری و جلوگیری از نزدیک شدن حیات وحش به جاده ها و روستاهای اطراف، برنامه های حفاظتی و مراقبتی ویژه ای  در کرج و استان البرز اجرایی شده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج افزود:  با احتمال نزدیک شدن حیات وحش به نواحی مسکونی، برنامه های گشت و پایش منطقه با جدیت و توان بیشتری از سوی ماموران مستقر در محیط بانی ها دنبال می شود.
حکیمی به خرید و ذخیره سازی علوفه برای شرایط بحرانی که وحوش در طبیعت دسترسی به غذا ندارند اشاره و تصریح کرد: در فصل پائیز غذارسانی و حمایت غذایی از وحوش ضرورتی ندارد . وی افزود: در مواقع ضروری که بارندگی ها بسیار زیاد است و امکان تغذیه حیوانات وجود ندارد در مناطقی مانند بارنگ رود در استان البرز غذا دهی انجام می شود.
 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج خاطرنشان کرد :  برنامه های مراقبتی و حفاظتی از طبیعت و حیات وحش گستره  عظیمی از فعالیت های گشت و کنترل تا برنامه های حمایتی را شامل می شود که محیط بانان با توجه به شناخت و تجربه طولانی مدت، با یک برنامه ریزی میان مدت و با حضوری گسترده و مداوم این اقدامات را عملیاتی و اجرایی می کنند.
وی افزود: در این گشت و کنترل های شبانه روزی اکیپ های ثابت و سیار یگان حفاظت محیط زیست در منطقه علاوه بر کار حفاظت از حیات وحش به توزیع علوفه خشک برای حیات وحش مشغول هستند.
لازم به یادآوری است منطقه حفاظت شده البرز جنوبی بیش از ۶۴ هزار هکتار وسعت دارد.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها